kosten annulatie akte hypotheek

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

wesley
Berichten: 1
Lid geworden op: di 30 aug, 2011 2:44 pm

kosten annulatie akte hypotheek

Bericht door wesley »

goede middag iedereen!

wij zitten met de volgende "situatie"
een paar maand geleden hebben we een lening aangegaan bij argenta aan een rentevoet van 4.40
deze lening zou definitief getekend moeten worden bij de notaris, wat is vastgelegd op 09/09/11
nu heb ik vandaag nog even rondgebeld naar andere banken, aangezien de leningen terug wat gezakt zijn
door de huidige economische toestand. daarbij heb ik een rentevoet gekregen van 3.9 met exact de zelfde
voorwaarden als de vorige.

is er een mogelijkheid voor alles te annuleren? ik heb tenslotte nog niet getekend bij de notaris.
bij de bank zitten daar 250 eur kosten aan, wat niks is op het bedrag dat ik ga besparen op termijn met
deze lagere rentevoet. maar wat zijn de kosten bij de notaris hiervoor?
is dit een bepaald % van de volledige lening of liggen deze bedragen vast?

ik heb reeds contact proberen opnemen met de notaris in kwestie maar die is vandaag kennelijk dicht.. :?
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: kosten annulatie akte hypotheek

Bericht door Jean henri »

in hoeverre er kosten worden gemaakt is afhankelijk van het werk dat de notaris heeft verricht.

Het is in ieder geval wel gebruikelijk dat wanneer je alles annuleert hij kosten in rekening brengt, maar heeft hij de aktes al in orde gemaakt (en aangezien er 9 september afgewikkeld moet worden kan dat al best het geval zijn) dan zal hij zijn werk voor een groot deel nog een keer moeten doen. Het mag voor zich spreken dat hij die gewerkte uren in rekening zal brengen.

Troost, de kadasterkosten wordne maar 1 keer in rekening gebracht en in de meeste gevallen is de notarisakte fiscaal aftrekbaar, dus de pijn valt enigzins mee.
Plaats reactie