Opvragen gelden

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

dwight88
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 28 mar, 2011 9:31 pm

Opvragen gelden

Bericht door dwight88 »

De stukken voor de financiering zijn inmiddels bij de notaris (reguliere hypotheek en starterslening)

op internet lees ik veel horrorverhalen over het opvragen van de gelden en de verstrekkers die ze te laat overmaken. Weliswaar draagt de notaris zorg voor het 'tijdig' opvragen van de gelden, maar hoevaak gaat dit in de praktijk daadwerkelijk mis? Hoe werkt zoiets?
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Opvragen gelden

Bericht door Cnorretje »

Er behoeft geen enkele vrees te zijn dat dit mis gaat tenzij je tussen nu en de overdracht nog een krediet of zo opneemt.
dwight88
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 28 mar, 2011 9:31 pm

Re: Opvragen gelden

Bericht door dwight88 »

Die stomiteit zal ik absoluut niet begaan :). dank voor de reactie

Hoe werkt zoiets eigenlijk in de praktijk? Moet ik het zo zien dat de notaris op moment "x" de gelden opvraagt, en dat zelf matched met de daadwerkelijke transportdatum, of bouwt hij daar zelf nog een marge in?
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Opvragen gelden

Bericht door Cnorretje »

Een aantal dagen voor overdracht zal de notaris de gelden opvragen en zal hij/zij dat proces ook bewaken.
dwight88
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 28 mar, 2011 9:31 pm

Re: Opvragen gelden

Bericht door dwight88 »

Dank voor de reacties.

De notaris heeft aangegeven dat alle stukken aanwezig zijn en dat, op de dag van overdracht, de gelden (Bank + starterslening) middels een spoedoverboeking naar de notaris worden overgemaakt.

Het zal wel gangbaar zijn, maar klinkt in mijn oren 'gevaarlijk' (ook al worden de gelden tijdig opgevraagd door de notaris). We passeren om 11.30 uur. Klopt mijn angst of dit in de digitale tijd van nu gewoon gebruikelijk om het op deze manier te doen, door korte overboekingsperiodes etc.?
Plaats reactie