Akte van Levering

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

marambo
Berichten: 2
Lid geworden op: za 05 mar, 2011 12:18 am

Akte van Levering

Bericht door marambo »

Mijn huidige vriendin heeft haar ex enkele jaren geleden "uitgekocht". Zij hadden een koopwoning op beider naam. Er is bij de notaris een koopovereenkomst opgemaakt. De overwaarde is aan hem uitbetaald. Mijn vriendin bleef in de woning wonen en uit "goodwill" heeft haar ex zijn naam op de hypotheekakte laten staan, omdat zij anders geen hypotheek kon verkrijgen.(te laag inkomen) Hij bleef dus hoofdelijk aansprakelijk. Mijn vriendin betaalde al die jaren alle kosten en gewoon de hypotheek. Zij ging er al die jaren van uit dat zij eigenaar was van de woning. Nu wil zij de woning verkopen en blijkt er dus geen akte van levering is opgemaakt door de notaris. Ook staan alletwee de namen als gevolg hiervan nog bij het Kadaster. Hoe zit t nu? Is de notaris nu vergeten (in gebreke gebleven) de akte op te maken? Kan dat alsnog? Bij voorbaat dank.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Akte van Levering

Bericht door rambagts »

Uw vriendin heeft destijds de notaris wellicht geen opdracht gegeven om acte van levering op te stellen en zonder opdracht doet een notaris niets.
http://www.notarisinfo.nl/info1huis.html
marambo
Berichten: 2
Lid geworden op: za 05 mar, 2011 12:18 am

Re: Akte van Levering

Bericht door marambo »

Thnx voor de reactie en het meedenken. Wij denken nu dat de notaris geen akte van levering KON opmaken omdat mijn vriendin destijds de hypotheek bij de bank niet rond kon krijgen.
Nu kan zij de woning verkopen en een (goedkopere) nieuwe woning kopen en de hypotheek aflossen.
Haar makelaar mist nu de akte van levering in het dossier en komt er ook niet helemaal meer uit. We zijn allemaal heel ongeduldig natuurlijk, vandaar deze vragen.
Het wachten is nu op de notaris.
Is het nu zo dat de akte van levering alsnog opgemaakt kan worden na deze lange tijd, de koopovereenkomst is destijds toch getekend. Alleen de DAADWERKELIJKE levering heeft nooit plaatsgevonden. Wel heeft zij een volmacht om namens haar ex een akte van levering te tekenen. Binnenkort zal zij wel meer duidelijkheid krijgen, maar tot die tijd is alle info natuurlijk welkom.
Nogmaals dank.
Plaats reactie