Huis gekocht en ondertekend maar willen koopcontract ontbind

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

AlmerePatje
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 27 dec, 2010 5:49 pm

Huis gekocht en ondertekend maar willen koopcontract ontbind

Bericht door AlmerePatje »

Hallo,

ik en mijn vriendin hebben een aantal maanden een bestaand huis gekocht en die wordt in mei 2011overgedragen.
Door omstandigheden willen we nu het koopcontract laten ontbinden maar in contract staat verder niks over ontbindende voorwaarden.

De verkopers willen ons nu verplichten de woning af te nemen of alle kosten die ze kunnen verzinnen aan ons in rekening brengen en dat in de afkoopsom mee te nemen.

Wat zijn onze mogelijkheden hierin?

We kunnen de woning wel kopen en dan zelf weer proberen te verkopen maar woning ligt in categorie van 225000-250000 euro. En zal waarschijnlijk niet zo snel verkocht worden.

Help wat kunnen we doen?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Huis gekocht en ondertekend maar willen koopcontract ont

Bericht door rambagts »

Gekocht is gekocht en ik vrees dat je de koop niet meer kan laten ontbinden zonder schadevergoeding aan de verkopers te betalen (minimaal 10% van koopsom). Als het jullie lukt om de woning binnen 6 maanden na overdracht in mei te verkopen dan kun je de schade beperken omdat er dan niet opnieuw kosten koper betaald hoeven te worden. Ik zou probleem voorleggen aan de verkopers en een makelaar en proberen te regelen dat verkopers mee wilen werken (akkoord gaan met plaatsing te koop bord, plaatsing funda en binnenlaten van nieuwe kijkers) aan doorverkoop voor ?? november (binnen 6 maanden na ?? mei).
JayJay
Berichten: 20
Lid geworden op: di 28 dec, 2010 9:37 am

Re: Huis gekocht en ondertekend maar willen koopcontract ont

Bericht door JayJay »

Wat ik mij afvraag is onder welke condities het koopcontract is samengesteld.
Ben je lid van de VEH ?Vereniging Eigen Huis ?

In een koopcontract staan ontbindingsvoorwaarden over en weer tussen partijen vastgelegd.

Pas dan kan ik je een goed advies geven .
Moesker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 jan, 2011 8:33 pm

Re: Huis gekocht en ondertekend maar willen koopcontract ont

Bericht door Moesker »

Ook ik vrees dat gekocht nou eenmaal gekocht is en dit zonder schadevergoeding niet terug te draaien is.
Op zich hebben jullie wel weer een huis gekocht in een populaire prijsklasse, die onder deze marktomstandigheden nog het makkelijst te verkopen is.
Plaats reactie