HELPPPPPPPPPPPPPP

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

MinhTuan
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 11:06 pm

HELPPPPPPPPPPPPPP

Bericht door MinhTuan »

Graag wil ik van jullie mening en advies krijgen over de onderstaande issue.

Ik heb een huis gekocht en afgesproken met de makelaar dat de koopsom 253.000 all inclusief rente (passeren per 1-12-2010) als later wordt gepasseerd dan dient de koper de rente te betalen, gaat hierom de erfpacht rente, en het kost 6,30euro per dag.

AS Maandag ga ik passeren en afgelopen woensdag krijg ik een totale overzich van de nota te zien. daarin staat onjuist gegevens, het totaal koopsom is veel hoger dan wat ik met de makelaar afgesproken.

in de koopcontract staat de volgende sommen.
totale koopprijs 192.497,05 euro
48j erfpacht 61016 euro + 401 euro

het recht van erfpacht is ingegaan op 01 okt 2008, de erfpachtcanon is voor eerste twee en half jaar, van 1 okt 2008 t/m 01 april 2011 vooruit betaald door de verkoper

en in het formulier van de erfpacht staat de volgende zinnen beschreven.
per de datum van de akte van levering dient de verkrijger in geval afkoop van de canon voor 48jaar, te voldoen het verschil tussen de reeds half jaar betaalde index canon de afkoopsom van de canon voor 48jaar via de notariele afrekening.

in het overzicht van de totale nota eindrekening, heeft de notaris alleen de koopprijs, afkoop erfpacht canon voor 48jaar opgeteld maar de reeds half jaar niet afgetrokken.
Ik heb de notaris aangesproken dat de totale eindrekening niet klopt omdat ik half jaar reeds betaald erfpacht moet nog terug krijgen (ongeveer 1333,- euro) anders klopt het niet met mij totale koopprijs 253.00,- (afgesproken met de verkoopmakelaar)

ik kreeg antwoord van de notaris dat de totale eindrekening wel klopt en als ik er niet mee eens ben dan moet ik met de verkoopmakelaar contact opnemen, ik heb met de verkoopmakelaar gesproken en hij zal het rechtstrekken met de notaris, maar twee dagen lang heb ik nog niks van hun gehoord, email wordt niet beantwoord.

Mij vraag aan jullie is, wat moet ik doen? moet ik as maandag wel gaan passeren ofniet? maar als ik wel doen dan ben ik ongeveer duizend euro kwijt :(
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: HELPPPPPPPPPPPPPP

Bericht door rambagts »

Ik zou a.s. maandagochtend (als je dit weekend niets hoort) eerst de notaris even bellen en vragen of het probleem is opgelost. Zo niet dan heb je twee keuzes:

-Wegblijven: Is niet zonder risico (stel dat notaris gelijk heeft en jij er naast zit)
-Transport gewoon door laten gaan maar wel goed door de notaris laten vastleggen dat je een bedrag ad ...... onder protest betaalt. In het ergste geval ben je het kwijt maar als er echt een fout is gemaakt dan kan die achteraf nog gemakkelijk worden rechtgezet.

Ik zou het laatste doen.
MinhTuan
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 11:06 pm

Re: HELPPPPPPPPPPPPPP

Bericht door MinhTuan »

probleem is opgelost!

De notaris had aangegeven dat probleem aan de opdrachtsgever lag de opdrachtsgever had de nieuwe afspraak die met mij gemaakt had, niet doorgegeven, daarom hanteerde ze de oude gegevens nog! maar dit betwijel ik, ik had de koopcontract nog naar hun gemaild. toch bleef ze volhouden dat alles goed was.

anyway ..ik ben blij dat nu alles goed komt! bedankt!!
Plaats reactie