samenlevingscontract beeindigen ?

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

noordbewoner
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 16 jun, 2010 7:34 pm

samenlevingscontract beeindigen ?

Bericht door noordbewoner »

Hoi,mn ex partner en ik hebben in 2002 een koophuis gekocht op beide namen, ook hebben we een samenlevingscontract opgesteld bij de notaris. Sinds oktober 2009 zijn we uit elkaar. Zij heeft zich half maart 2010 uitgeschreven bij de gemeente waar wij samen woonden, en woont nu bij dr ouders in een appartement. Het huis waar we samen woonden staat inmiddels enkele weken te koop. Ik betaal vanaf 1 januari 2010 de volledige kosten vd hypotheek als ook de kosten voor onroerend goed,water en andere woonlasten. De hypotheek betreft een 50/50 spaar en aflossingsvrij gedeelte. In totaal is er tot 31-12-2009 12.000 gespaard. Dus hebben we ieder recht op 6000 euro minus eventuele bankkosten. Omdat ik vanaf 1 januari 2010 zelf alles betaal, heb ik toch recht op het bedrag wat er boven de 12.000 euro gespaard wordt ? Of is het nu zo omdat we een samenlevingscontract hebben dat zij ook over dit deel recht op de helft heeft ? Moet dee samenlevingscontract opgezegd worden ? Ik hoor en lees verschillende verhalen hierover, sommige zeggen dat je elkaar ook een aangetekende brief kan schrijven ondertekend door de schrijver. Of moeten we nu echt haast maken met de notaris ? Sommige mensen zeggen ook dat als ze zich heeft laten uitschrijven het samenlevingscontract automatisch vervalt. Wie kan me antwoorden geven op deze vragen ? Bedankt alvast.
Gert Kraagman
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 28 jun, 2010 2:46 pm

Re: samenlevingscontract beeindigen ?

Bericht door Gert Kraagman »

Hoi Gert,

Ik heb je hele bericht weggehaald. Spammen is hier niet toegestaan.
Zie je PB.

groet,
Tukker, moderatieteam
s-uuze
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 10:31 am

Re: samenlevingscontract beeindigen ?

Bericht door s-uuze »

Ik weet dat een samenlevingscontract automatisch ontbonden wordt, indien de relatie beeindigd is en de partijen op een verschillend woon adres staan ingeschreven. Op je andere vragen durf ik zo geen antwoord te geven.

Misschien niet geheel onverstandig: indien er in combinatie met een samenlevingscontract een testament is opgesteld, is het verstandig na te gaan of deze herroepen dient te worden.
Plaats reactie