Gesplitste woning als 1 bewonen ver. van eigenaars

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

williamfrederik
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 02 jun, 2010 4:02 pm

Gesplitste woning als 1 bewonen ver. van eigenaars

Bericht door williamfrederik »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik woon nu met mijn gezin sinds 2003 in een herenhuis wat hiervoor gewoond werd door twee verschillende personen. Het is dus kadastraal gesplitst. Echter, wij bewonen het als 1 woning (zoals het vroeger ook bedoeld was maar in jaren 80 heeft men er twee woningen van gemaakt).

Wij hebben verder nooit iets ondernomen in de richting van een vereniging van eigenaars, dat zou grappig zijn want dan moet ik me mijzelf gaan vergaderen jaarlijks.

Mijn vraag is, mag deze situatie voortbestaan of ben ik verplicht toch een vereniging van eigenaars te hebben die je tegenwoordig (na 2008) ook moet registreren bij de KVK.

Ik hoop dat iemand mij hierover kan informeren.

Groet

William
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Gesplitste woning als 1 bewonen ver. van eigenaars

Bericht door Makukoe »

Je bent het wel verplicht, er zijn geen uitzonderingen gemaakt voor dit soort situaties. Tegelijkertijd betwijfel ik of er ooit sancties zullen worden opgelegd als je dit aan je laars lapt. De KvK bellen voor advies zal geen zin hebben, die incasseren graag jaarlijks die paar tientjes inschrijfgeld (of ze vinden het eigenlijk ook onzin, maar dat mogen ze dan ook weer niet zeggen). Ik verwacht dat er geen haan naar kraait, totdat een Tweede Kamerlid zich er mee wil gaan profileren en er een hoop lawaai over gaat maken.

(Vergaderen met jezelf klinkt raar en dat is het ook, maar zo zijn er nog wel meer sitaties: iedereen met een eigen BV (bijvoorbeeld een "stamrecht"-bv waar een gouden handdruk na ontslag in zit) moet jaarlijks een algemene vergadering van aandeelhouders houden en daar notulen van maken en tekenen. En dat gaat dan (op papier) inderdaad van: William opent de vergadering, benoemt William als notulist, constateert dat met William alle aandeelhouders aanwezig zijn en besluit de door William gemaakte jaarrekening goed te keuren, was getekend, William. :D)
Plaats reactie