hypotheekakte

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

cleo
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 04 jan, 2010 9:03 pm

hypotheekakte

Bericht door cleo »

ik heb een vraag en heel misschien weten jullie het antwoord wel. Ik ga waarschijnlijk nog wel bellen met de notaris.

Begin maart zijn we naar de notaris gegaan en daarvoor heeft het notariskantoor de koop/aanneemovereenkomst gehad met de juiste garantieregeling mbt nieuwbouwhuis versie 2010.

Nu las ik in de hypotheekakte dat garantieregeling versie 2007 werd genoemd. Kan dit kwaad?

De garantiecertificaat heb ik al wel ontvangen en daar staat gewoon versie 2010 op. Moet ik actie ondernemen om het bovenstaande juist in de hypotheekakte te laten zetten. Het is duidelijk dat het kantoor en fout gemaakt heeft en ik heb alles wel in concept gehad maar ja. Ik dacht het zal wel goed zijn. De garantieregeling mbt nieuwbouhuizen veranderde in 2010 vandaar die fout denk ik.
Het is wel slordig te noemen dat het notariskantoor dat niet wist eigenlijk. Wat moet ik doen, weten jullie raad?
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: hypotheekakte

Bericht door Makukoe »

Volgens mij is er geen actie nodig; het staat correct vermeld in de overeenkomst en je hebt het juiste certificaat, en dat telt. De foute vermelding in de hypotheekakte zal nooit kunnen leiden tot discussie tussen jou en de aannemer, want de hypotheek is een zaak tussen jou en de geldverstrekker, daar staat de aannemer buiten.
Plaats reactie