hypotheek schuld delen?

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Loesje
Berichten: 1
Lid geworden op: do 04 feb, 2010 11:18 am

hypotheek schuld delen?

Bericht door Loesje »

Mijn vriend en ik zijn uit elkaar. Het huis wordt verkocht met Ôé¼ 20.000 schuld. De hypotheek staat op beide namen. Wordt de schuld gedeeld, regelt de bank dit? Ik betaal mijn deel van de schuld. Mijn vriend zegt dat ie niks te makken heeft dus niet kan betalen. Dat wordt dan toch het probleem van de bank en niet van mij???
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: hypotheek schuld delen?

Bericht door Makukoe »

Nee, dat regelt de bank niet. Sterker nog, als jullie bij de notaris zitten voor de overdracht van het huis kan dat alleen doorgaan als de bank het volledige hypotheekbedrag krijgt. Wie de ontbrekende 20.000 ophoest interesseert de bank niet. Jullie moeten samen zorgen dat die 20.000 tijdig bij de notaris terechtkomt, anders werkt de bank niet mee met de verkoop.

Jullie zijn als verkopers ervoor verantwoordelijk dat de woning hypotheekvrij is op het moment van overdracht (bij de notaris), en de enige manier om dat te bereiken is er samen voor te zorgen dat het geld er tijdig is. Als je vriend alleen z'n handtekening wil zetten maar niet op tijd die 10.000 betaalt heb jij wel degelijk een probleem. Want dan moet je kiezen tussen of de overdracht uitstellen/afblazen of zelf die 10.000 voorschieten en achteraf op hem proberen te verhalen.
Plaats reactie