verdeling

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

martijn09
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 jan, 2010 6:27 pm

verdeling

Bericht door martijn09 »

Kenners,

Mijn ex en ik krijgen ons huis niet verkocht. Ze had me met spaargeld uitgekocht en zij mocht in de woning blijven wonen. Nu is het zo dat we besloten hebben dat ik daar met mijn vriendin ga wonen en dat mijn ex het spaargeld (dat we gelukkig hadden) terugkrijgt. Dus.. de woning komt op mijn naam en de hypotheek blijft intact door mijn vriendin erop te zetten. Klinkt simpel en ik weet dat ik naar de notaris moet, maar zie ik iets belangrijks over het hoofd??
Mij lijkt het dat de naam van mijn ex geschrapt wordt bij de hypotheekverstrekker en bij de notaris. Ik betaal het tarief en ik kan er gaan wonen.
Zit mijn tussenpersoon hier ook nog tussen, want de bank vraagt 300 euro voor de verandering, maar de tussenpersoon 1300 euro. Kan dat kloppen??

Bedankt!!!
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: verdeling

Bericht door Makukoe »

martijn09 schreef:Mijn ex en ik krijgen ons huis niet verkocht. Ze had me met spaargeld uitgekocht en zij mocht in de woning blijven wonen. Nu is het zo dat we besloten hebben dat ik daar met mijn vriendin ga wonen en dat mijn ex het spaargeld (dat we gelukkig hadden) terugkrijgt. Dus.. de woning komt op mijn naam en de hypotheek blijft intact door mijn vriendin erop te zetten. Klinkt simpel en ik weet dat ik naar de notaris moet, maar zie ik iets belangrijks over het hoofd??
Staat het huis nu op jullie beider naam (jij en je ex)?
martijn09
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 jan, 2010 6:27 pm

Re: verdeling

Bericht door martijn09 »

Ja, staat nog op beider naam, maar in deze tijd blijkt het zeer moeilijk verkopen. Is dat een probleem voor mij omdat het op beider naam staat?
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: verdeling

Bericht door Makukoe »

Nee (integendeel), maar ik twijfelde even omdat je schrijft dat je ex je al had uitgekocht.
martijn09
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 jan, 2010 6:27 pm

Re: verdeling

Bericht door martijn09 »

oh oke, ja, ze heeft me al het spaargeld gegeven en dat heb ik geaccepteerd. Nu wil ik dat teruggeven en wil ik in het huis gaan wonen. Lijkt ons de beste oplossing. Heb je tips of adviezen, want heb er weinig verstand van. Bedankt alvast!
Plaats reactie