akte van verdeling

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

joanie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 10:24 pm

akte van verdeling

Bericht door joanie »

Mijn ex echtgenoot heeft tijdens onze echtscheiding een andere woning gekocht, ik heb daarvoor een akte van afstand ondertekend.
Inmiddels zijn wij officieel gescheiden en aangezien mijn ex weigert de hem opgelegde partneralimentatie te betalen heb ik beslag laten leggen op zijn woning.
Na de akte van afstand blijk ik ook een akte van verdeling te moeten ondertekenen.
Echter de notaris verlangt van mij dat ik dan eerst een schriftelijke verklaring van waardeloosheid betreffende het executoriaal beslag onderteken.
Ik ben bang dat ik hierna helemaal naar mijn geld kan fluiten.
Kan iemand mij hier iets zinnigs over vertellen?
Laatst gewijzigd door joanie op di 17 nov, 2009 11:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: akte van verdeling

Bericht door rambagts »

Je kunt deze vraag beter voorleggen aan een advokaat of gratis wetswinkel in de buurt.
joanie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 10:24 pm

Re: akte van verdeling

Bericht door joanie »

Dat is juist het trieste; ik heb een advocaat..........er is al ruim een jaar niets betaald aan alimentatie, maar er gebeurt gewoon niets.
De beslaglegging duurde zo lang dat al zijn inboedel 'verdwenen' was toen het eenmaal zo ver was.
En tegen de tijd dat ze gaan innen zal het geld ook wel op zijn (hij is zelfstandig dus er kan geen loonbeslag worden gelegd).
De reactie van mijn advocaat; 'geduld is een schone zaak' (maar voorlopig zou ik zonder mijn vrienden niet eens te eten hebben).
Recht hebben is 1 maar het krijgen is heel wat anders.
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: akte van verdeling

Bericht door Makukoe »

joanie schreef: Na de akte van verdeling blijk ik ook een akte van verdeling te moeten ondertekenen.
:?:

akte van verdeling van wat?
joanie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 10:24 pm

Re: akte van verdeling

Bericht door joanie »

Thanx Makukoe!, moest zijn 'akte van afstand' heb het gewijzigd.
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: akte van verdeling

Bericht door Makukoe »

joanie schreef:Thanx Makukoe!, moest zijn 'akte van afstand' heb het gewijzigd.
Mooi. En wat wordt er in de akte van verdeling verdeeld? Ik bedoel wat voor soort bezittingen en schulden. En welk direct financieel belang zit daar voor jou aan vast? En voor hem?
(even om te beoordelen wie het grootste belang heeft dat die akte van verdeling wordt ondertekend).
Plaats reactie