Koopakte

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Astrid28
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 aug, 2009 4:08 pm

Koopakte

Bericht door Astrid28 »

Ik zelf heb een hoekwoning gekocht in 1999 in het voorlopige koopakte staat niets vermeld over een erfsdienstbaarheid "recht van overpad"en later bij de koopakte zelf stond dit in ene er in, ik kwam ik 2 jaar later achter en heb de notaris om opheldering gevraagd, ook d emakelaar heeft ons niets gemeld en ik ben bang dat dit "sluws wijze erin is gekomen" het pand en de woning ernaast waren van 1 eigenaar en kadastraal ook niet grens bepalend dat si l;ater pas gebeurd.

Mijn vraag kan ik hiermee de notaris nog steeds confronteren want wij hebben wel veel last en geld erin gestoken, en ik wilde zelf nooit een recht van overpad hebben en ookal rechtzaak met de vorige buren gehad en nu met de nieuwe buren gat het ookal mis, wat kan ik hiermee beste doen.

Met vriendelijke groet
Astrid28
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Koopakte

Bericht door rambagts »

Het ziet er naar uit dat de makelaar u destijds niet heeft geattendeerd op "recht van overpad" dat op uw hoekwoning rustte. De makelaar van de verkoper had u daar op moeten wijzen.
Aan de andere kant: De notaris heeft zijn huiswerk wel goed gedaan en u heeft de eigendomsakte niet bestudeerd voor dat u alle documenten tekende. Gelet op deze feiten en het tijdsverloop (10 jaar) vrees ik dat u weinig kans maakt om de schade nog te verhalen. Missschien advies vragen aan een advokaat.
Plaats reactie