Huis verkopen ovb convernant ?!

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

EricJan

Huis verkopen ovb convernant ?!

Bericht door EricJan »

Momenteel staat mijn huis ong. 1jr te koop. Nu is er een koppel die ge├»nteresseerd zijn in de woning. Na wat onderhandelingen gaan zij akkoord met onze bedrag maar dan wel onder voorbehoud van financiering ├®n rondkomen van hun convenant.
De heer blijkt namelijk in een echtscheiding te zitten en willen wat meer tijd hebben om dit afteronden. Alleen de tijd waarover gesproken wordt is 15 weken. Mijn makelaar adviseert om in te stemmen.

Mijn vraag is nu of dat niet te veel van het goede is? Ik ben uiteraard bereid om de kopers wat meer tijd te gunnen, maar dacht zelf aan totaal 10 wkn.

Is er wellicht een alternatief om dit op te lossen ?
mcloud
Berichten: 147
Lid geworden op: di 14 aug, 2007 2:59 pm

Re: Huis verkopen ovb convernant ?!

Bericht door mcloud »

Ligt er ook aan hoeveel intresse er is voor je huis,
als er in het jaar niemand is wezen kijken is dit een kans die je met beide handen moet aanpakken

Maar als er genoeg intresse voor is, waarom dan 15 weken wachten ?
tis een keuze , houd er wel rekening mee dat een scheiding ook gevolgen kan hebben voor de hypotheek
verstrkking (allimentatie e.d.)

grtz


Mc
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Huis verkopen ovb convernant ?!

Bericht door Cnorretje »

Jij zou als voorwaarde kunnen bedingen dat je gewoon met verkoop door kunt gaan gedurende die 15 weken periode. Komt er een andere gegadigde waarmee je zaken kunt doen dan kun je met die kandidaat verder of de oorspronkelijke koper laat op dat moment zijn eis van 15 weken vallen. Een soort intentie-/optie verklaring dus zoals door Tukker reeds geopperd.
Ericjan
Berichten: 1
Lid geworden op: do 06 nov, 2008 9:10 pm

Re: Huis verkopen ovb convernant ?!

Bericht door Ericjan »

Dank voor jullie berichten. Heb tussentijds ook gesproken met een jurist van VEh. Ook deze adviseerde hetzelfde. Ik zal ook daarom dit zeker bespreken. Ben benieuwd hoe de kopers zullen reageren.

Nogmaals dank en moet zeggen dat ik dit een Top Forum vind.
Plaats reactie