Onduidelijkheid Betreft Koopwoning

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Sofie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 31 okt, 2008 4:29 am

Onduidelijkheid Betreft Koopwoning

Bericht door Sofie »

Beste mensen,

Ik weet niet zeker of ik op het juiste forum beland ben, maar ik zit met een aantal vragen betreffende de koopwoning van mijn vriend. Het staat te koop, maar daaromheen vind ik het een lastige situatie om te begrijpen (hoe zit dat met hypotheekschulden & de verkoop opzich bijvoorbeeld...)Heb al een tijdje op google gezocht, maar heb geen soortgelijke info kunnen vinden ... In ieder geval, vraag ik me af, of het mogelijk is om met ├®├®n iemand, hierover even te babbelen...

Vriendelijke groet, S.
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Onduidelijkheid Betreft Koopwoning

Bericht door Adviseur hypo »

Natuurlijk is dat mogelijk! Ga naar een adviseur en laat je voorlichten. De antwoorden kun je dan hier weer posten. Als je alleen een paar algemene vragen hebt zijn die via een forum wel te beantwoorden, alle overige zulle face to face "moeten".

succes
Sofie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 31 okt, 2008 4:29 am

Re: Onduidelijkheid Betreft Koopwoning

Bericht door Sofie »

Hmm, bedankt voor je antwoord. Het gaat om de woning van mijn vriend, en omdat ik me er verder niet mee kan bemoeien, maar er wel duidelijkheid over wil, heb ik geprobeerd het op een andere manier te achterhalen :( Zelf is hij er niet duidelijk over namelijk ...

Het is zo dat hij een brief heeft van de bank, waar in staat dat de woningverkoop een executieverkoop wordt. Hij zegt zelf dat het niet zo is, en dat hij een bijzondere regeling heeft, maar hij komt nogal twijfelachtig over, en heeft dat ook niet zwart op wit staan. Daarom vraag ik me af wat doorgaans een normale procedure is, dus eigenlijk, wanneer het executieverkoop wordt, en of daar uitzonderingen op bestaan uberhaupt ...

Met vriendelijke groet, Sofie
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: Onduidelijkheid Betreft Koopwoning

Bericht door jari »

Hoi Sofie,

Je vriend heeft hoe dan ook een groot probleem. Voordat een bank daadwerkelijk besluit om tot executie verkoop over te gaan is er al een behoorlijk 'dossier' opgebouwd (lees=betalingsachterstanden).
Gezien je opmerkingen over 'twijfelachtig' lijkt het me handig dat er open kaart wordt gespeeld, denk in ieder geval goed aan je eigen financien zou ik zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
weet het niet meer

Re: Onduidelijkheid Betreft Koopwoning

Bericht door weet het niet meer »

hallo mensen,
Ik weet niet zeker of ik hier terecht kan met mijn vragen, het zijn er een hele hoop.
Misschien kan ik wat advies inwinnen.
Zie door de boompjes het bos echt even niet meer.
Ik ben al een paar dagen flink aan het googlen maar weet even niet meer waar te zoeken.

in 2004 hebben we een huis gekocht met veel verboren gebreken.
Asbest / lekkages, mijn taccatierapport is ook verkeerd opgesteld met een keiharde nee op de vraag of er mogelijk dit soort dingen aanwezig zou kunnen zijn in het huis.
Wij hebben het toendertijd zelf ondertekend, niets vermoedend wat er in het huis zou bevinden.
het juridisch loket en andere instanties waar ik geinformeerd heb ; sta ik machteloos want het is 1. te lang geleden 2. de beste man die hier gewoond heeft is overleden en de zoon woont in indonesie die deze woning geerft heeft.
Ik kan ze dus niet meer aansprakelijk stellen.
Toen we het huis kochten konden we al moeizaam een hypotheek krijgen dvm een inkomen die van mijn vriend en ik zat in de ziektewet.
dit werd dus niet gezien als een inkomen.
al met al konden we net een bedrag krijgen met onze spaarcentjes, uiteindelijk konden we dan toch net het huis kopen.
Achteraf gezien hadden we het huis voor teveel geld betaald en nu zitten we dus na drie jaar nog steeds in een verbouwing, gewoonweg omdat er geen geld is.
We zitten met twee kleine kindjes die niet beter weten dan dat er geen vloer in huis is, badkamer half af en kieren en gaten.
Drie jaar zitten we in deze situatie en we zijn het nu onzettend zat.
Mijn relatie gaat eraan maar ook mijn motivatie is ver weg te zoeken.
De overwaarde kunnen we niet opvragen op advies, weet eigenlijk de reden ook niet meer.
Nu zit ik eraan te denken om dan maar een vastgoedmakelaar in te schakelen en de boel maar onaf te verkopen, misschien dat we mogelijk dan nog de woning kunnen huren maar daar zit dan minimaal 10 jaar aan vast en dat terwijl wij er toch eigenlijk wel heel erg graag vanaf willen.
ons gezin gaat hier onderdoor, mijn vriend en ik trekken dit niet langer meer.
We zitten al drie jaar in een woning wat totaal niet af is en weten ons geen raad meer.
Advies van familie/kennissen bekenden hebben we niet.
waar moet ik zoeken en wat kan ik ondernemen?

aub help ons!
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onduidelijkheid Betreft Koopwoning

Bericht door Steven »

Je kunt een makelaar uitnodigen om een indicatie te geven van wat de woning op kan brengen. Wellicht dat je schuldenvrij bent na verkoop. De kans is daarop aanwezig gezien het feit dat je de woning in 2004 hebt gekocht
Plaats reactie