Vaste-notaris tarieven

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

jen

Vaste-notaris tarieven

Bericht door jen »

Via de makelaar zit ik nu bij de koop van mijn appartement bij een vaste notaris. Er werd vermeld dat ik korting zou krijgen op de leveringsakte, maar er zijn nooit specifieke tarieven genoemd. Nou blijkt dus uit de eindafrekening dat hun tarieven erg hoog zijn.

Kan ik hier nog over onderhandelen of zit ik hier al aan vast?
sidje
Berichten: 5
Lid geworden op: di 04 apr, 2006 4:15 pm

Re: Vaste-notaris tarieven

Bericht door sidje »

jen schreef:Via de makelaar zit ik nu bij de koop van mijn appartement bij een vaste notaris. Er werd vermeld dat ik korting zou krijgen op de leveringsakte, maar er zijn nooit specifieke tarieven genoemd. Nou blijkt dus uit de eindafrekening dat hun tarieven erg hoog zijn.

Kan ik hier nog over onderhandelen of zit ik hier al aan vast?
Dit hangt een beetje af wat je hebt getekend bij je makelaar.

Normaal gesproken kan je zelf je eigen notaris uitzoeken en de goedkoopste/beste uitzoeken.
nas

Bericht door nas »

Je kunt ten alle tijden zelf de keuze maken bij welke Notaris je de transport - hypotheek akte kunt laten passeren.

Dus laat je niet wijsmaken dat dit in alle gevallen bij een ander zou moeten. Indien er al een Notaris in je voorlopige koopakte staat haal dit door en zet er " naar keuze in ".

Gr.
Hans T

vast tarief

Bericht door Hans T »

Via http://www.notarisakte.nl weet je zeker dat je voor een vast tarief kan passeren. Ik weet niet of de tarieven het goedkoopst zijn maar duur is het in elk geval niet.
Plaats reactie