kostenverdeling

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

jambie

kostenverdeling

Bericht door jambie »

Hallo,
Ik heb de volgende vraag.
Ik heb een eigen huis, destijds gekocht toen ik nog alleen was Ôé¼(gekocht voor 250.000).(woz nu 360.000)
Nu woont sinds een aantal jaren mijn vriendin bij mij in. Ze deelt mee in de vaste kosten en betaalt daarover heen een bedrag van Ôé¼150,- per maand.
We denken erover om te gaan verbouwen, daarvoor is het de bedoeling dat ik geld leen (10.000) van mijn vriendin om dit te realiseren. Hoe kunnen we dit het beste regelen? Gewoon rente aan haar betalen??
Tevens vraag ik mij af hoe we om moeten gaan met het bedrag van 150 wat ze nu per maand betaald, is dit te weinig?
Hoel kunnen we dit het beste regelen zodat we ook haar geld kunnen gebruiken voor het opknappen van het huis maar dat ze als we eventueel uitelkaar gaan niet me lege handen komt te staan, en ik mijn huis niet hoef te verkopen.


bvd voor de antwoorden,


Hoii
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: kostenverdeling

Bericht door jari »

Ik begrijp uit je verhaal dat jullie tot op heden juridisch nog niets hebben geregeld, zoals een samenlevingscontract/geregistreerd partnerschap en/of testament. Om moeilijkheden bij 'scheiding' en narigheden bij overlijden te voorkomen is het zinvol om een gesprek aan te gaan met de notaris, hij/zij kan je voorlichten over de mogelijkheden en voors/tegens.

Tijdens dat gesprek krijg je dan ook gelijk antwoord op je vragen (hoe van haar te lenen, te verrekenen bedrag per maand etc).
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Plaats reactie