fout notaris, wat nu?

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Lisa21
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 sep, 2016 10:05 pm

fout notaris, wat nu?

Bericht door Lisa21 »

Ik en mijn partner hebben onlangs een huis gekocht.
Nu hadden wij een berekening met de hypotheekadviseur gemaakt dat we ongeveer 1600,- kosten koper moesten betalen.

Nu kregen wij afgelopen week een voorlopige nota waarin stond dat we geen kosten koper hoeven te betalen omdat het meegefinancierd kon worden met de hypotheek. Mijn partner heeft hier nog over gebeld of dit wel klopte.
Ze bevestigde dat dit echt klopte en dat we dus niks hoefde te betalen.

Nu krijgen wij vanmorgen dezelfde officiële nota, dus wij blij dat we wat geld over hielden.
Nu kregen we vanmiddag om 16:45 nog een mail van de notaris dat ze een 'foutje' hadden gemaakt, ze waren namelijk vergeten om de borgtochtprovisie mee te rekenen. Hierdoor ging er nog 1% af van het te lenen bedrag en kwamen de kosten koper dus weer op 1600,-

Nu is mijn vraag, kunnen ze dit zomaar doen? ons een voorlopige nota en een officiële nota sturen en daarna ineens een mail sturen dat we alsnog zoveel geld moeten betalen.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: fout notaris, wat nu?

Bericht door rambagts »

Ja. De notaris kan dit doen. Het is natuurlijk wel vervelend voor jullie maar fouten maken is menselijk. Hij meldt het nog wel tijdig leid ik uit je post af. Als het tot onvoorziene fin. problemen leidt zou je de notaris kunnenverzoeken om dit bedrag in een paar termijnen te mogen betalen.
Plaats reactie