Vragen over ontbinding contract

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

amsterdammertje
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 jul, 2016 8:34 pm

Vragen over ontbinding contract

Bericht door amsterdammertje »

Hallo,

Laatst heb ik een voorlopig koopcontract getekend, met daarin de clausule Ontbinding bouwtechnische keuring boven 5000 euro directe kosten.

Nu blijkt dat er meer dan 11.000 euro directe kosten aan verbonden zijn, meeste hiervan is de fundering. Nu is het zo dat er een vve is, die voor de fundering in moet staan, maar ze hebben niet veel geld in kas, en in de stukken valt te lezen dat ze vaak moeilijk doen over al klein onderhoud.

Ik heb dus ontbinding aangevraagd via email naar notaris en verkopend makelaar, en aangetekende brief naar de verkoper.

Ik vraag me alleen af hoe het nu verder gaat.

Wie bepaalt nu of de ontbinding "doorgaat". Dat is de notaris neem ik aan? Verkoper staat er sowieso niet achter.
Kan de notaris nog moeilijk gaan doen, over bijv. dat de kosten vooral onder vve vallen? In het contract staat daar niks over in, alleen dat je kan ontbinden boven 5000 euro.

Krijg je ook nog wat te horen over of de ontbinding erdoor is? Of moet je er maar gewoon vanuit gaan nu.. Ik wil namelijk wel snel voor een ander huis gaan, maar durf niks te doen nu. Straks zit ik aan 2 huizen vast!


Bedankt!
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Vragen over ontbinding contract

Bericht door rambagts »

Je hebt gedaan wat je had moeten doen en ik ga ervan uit dat als de juiste formulering (rekening houdend met VVE-bestaan en VVE-regels) in het koopcontract is opgenomen dat de zaak hiermee is afgedaan. Maar het is natuurlijk niet uit te sluiten dat verkopers nog stappen ondernemen. Als dat zo is zul je een jurist (advocaat of je notaris) aan het werk moeten zetten.
Plaats reactie