overdracht

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

pascal1986
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 apr, 2016 9:14 pm

overdracht

Bericht door pascal1986 »

Goedeavond ,

Ik heb een paar maanden geleden me appartement verkocht. Na veel papieren in televeren kregen we tehoren dat we geen andere huis konden kopen.
Afgelopen dinsdag na een andere hypotheek adviseur gegaan en het kon toch wel.
Nu hebben we alleen nog maar 2 weken . Gelukkig zijn we nu bijna een week verder . En is alles bijna rond . Morgen word de taxatie gedaan. Dan gaat nn met alle spoed alles controleren . Als alles in orde is word het vrijdag of maandag na de notaris gestuurd. Is het voor de notaris mogelijk dat we dan donderdags de overdracht doen . En de sleutel al kunnen krijgen ?
Mvg pascal
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: overdracht

Bericht door M_1 »

Overdracht gebeurt pas als je kunt betalen, dus dat kan pas als de hypotheek rond is en het geld bij de notaris is. Sleutel eerder krijgen is wel mogelijk, maar dat zul je met de verkopers moeten regelen. Als die het ook goed vinden (en al uit het huis zijn vertrokken...), dan zou je bij wijze van spreken ook vanmiddag al de sleutels kunnen krijgen. Maar het is niet gebruikelijk dat je al voor de overdracht in de woning kunt, dus reken er niet te veel op.
pascal1986
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 apr, 2016 9:14 pm

Re: overdracht

Bericht door pascal1986 »

Goedemorgen,

Zoals gezegd komt aanstaande maandagen bankgarantie binnen.
Dan kunnen we het betalen lijkt me.
Of werk dit anders ?
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: overdracht

Bericht door M_1 »

Ik had de indruk dat je aanstaande donderdag al de sleutel had gewild, dus voordat alles geregeld is. Als al het papierwerk geregeld is, dan kan het overmaken van geld vaak wel snel gebeuren. Dus als maandag alles in orde is, dan kun je de donderdag daarna in principe de overdracht bij de notaris doen en de sleutels krijgen. Wel even de notaris van tevoren goed inlichten, natuurlijk...
pascal1986
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 apr, 2016 9:14 pm

Re: overdracht

Bericht door pascal1986 »

Ok bedankt allemaal.
Had inderdaad al in me hoofd om de notaris vanmiddag even rebellen of dit mogelijk is.

Mvg
Pascal
Plaats reactie