Welke kosten specifiek?

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Fikkie
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 7:56 pm

Re: Welke kosten specifiek?

Bericht door Fikkie »

rambagts schreef:Als je je afgeloste hypotheek niet laat royeren zal, bij verkoop van je woning, de notaris dat doen die de kopers van je woning hebben aangesteld. Dan gaan zijn kosten dus af van de opbrengst. De kosten kunnen dan hoger zijn dan de kosten die je eigen notaris berekent.
Dat dus; natuurlijk gaan notarissen niet in het wilde weg hypotheken doorhalen maar als je bij een notaris komt voor een overdracht of oversluiting wordt voor elke oude hypotheek opgevraagd tegen welke voorwaarden (lees: ontvangst van hoeveel geld) de bank volmacht wil verlenen om de hypotheek door te halen, en als de hypotheek al is afgelost,z al de bank royement om niet verlenen.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Welke kosten specifiek?

Bericht door M_1 »

Natuurlijk zal bij verkoop de hypotheek moeten worden geroyeerd. Maar het punt is, ik zit niet in waarom je daarvoor apart naast de notaris zou moeten/willen gaan. Ik zou dan gewoon wachten tot er een aanleiding is om naar de notaris te gaan en het dan gelijk doen.

En dat is dus de strekking van mijn boodschap: je kunt die inschrijving rustig laten staan als je de lening hebt afgelost, als die maar doorgehaald is tegen de tijd dat het huis moet worden verkocht.
Plaats reactie