Belangrijke mail van Notaris in Spambox

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

chrisv196
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 aug, 2015 9:03 pm

Belangrijke mail van Notaris in Spambox

Bericht door chrisv196 »

Hallo,

Afgelopen maandag 24 augustus zaten wij bij de notaris voor de overdracht van onze woning met de nieuwe eigenaren.

Wij hadden een restschuld vandaar dat wij nog een bedrag moesten overmaken aan de notaris.
De twee weken daarvoor waren wij vrij druk met klussen geweest in onze nieuwe woning die we gekocht hebben.
In het weekend vroegen we ons af (als leken op dit gebied) hoe het overmaken van dat geld zou gaan aangezien we niets
gehoord/gezien hadden.
Eenmaal bij de notaris kwam deze (zonder zich voor te stellen) met een beschuldigend vingertje dat wij nog geen
geld hadden overgemaakt. Om een lang verhaal wat korter te maken het bleek dat er 18 augustus een mail was verstuurd naar mij met de rekening en verzoek dat bedrag voor 24 augustus over te maken. Na zoeken in mijn mailbox kwam ik er achter dat de mail in de spambox zat, dit terwijl alle eerdere mails van de notaris wel gewoon in mijn inbox zaten. Met als enige verschil dat de mail met afrekning door een ander persoon was verstuurd.

Ook de kopers kregen dit vingertje van de notaris toegewezen omdat zij ook nog een bedrag hadden openstaan, zij konden gelukkig gelijk het bedrag overmaken. Wij konden dat helaas niet aangezien ik in het weekend geprobeerd had via mijn telefoon, het geld over te maken vanaf mijn internetspaarrekening (Lloydsbank) naar mijn Rabobank tegenrekening en helaas blokkeerde toen mijn inloggegevens. Naar later bleek kan de website van Lloydsbank nog niet goed overweg met bankieren vanaf smartphones, gaven ze later aan.

De notaris stelde voor dat we het probleem konden oplossen door een volmacht te tekenen. De kopers konden dan later terugkomen om alsnog de koopakte te tekenen, de medewerkers van de notaris tekenden dan voor ons. Ons leken werd niet verteld dat die volmacht 100 euro zou kosten (iets wat in 3 minuten gemaakt en uitgeprint voor ons neus lag).

Ik ben de 24ste verder druk geweest om het geld over te maken. Helaas is dat de 24ste niet gelukt (3 verschillende banken schiet niet op) en kon ik het geld pas de 25e overmaken naar de notaris. Vandaag kregen we een gewijzigde afrekening van de notaris. Of we nog even 180 euro willen overmaken, voor de volmacht, en 3 dagen dagrente.

Ik heb de notaris gebeld, maar die was niet echt voor rede vatbaar hun konden er in ieder geval niets aan doen dat hun mail in mijn spambox kwam... Op mijn vraag of ze niet even hadden kunnen nabellen of ik de mail binnen had daar haddden ze geen tijd voor. Mijn opmerking dat hij verzuimd had te zeggen wat de volmacht ons zou kosten, wuifde hij weg met dat hun tarieven heel netjes waren.

Ik heb geen idee of het mijn schuld is dat de mail in mijn spambox is gekomen maar vinden de manier waarop we behandeld zijn vooral vervelend.

Iemand tips hoe hier verder mee om te gaan?
DJH77
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 25 jan, 2015 12:30 pm

Re: Belangrijke mail van Notaris in Spambox

Bericht door DJH77 »

Ik heb vaker te maken gehad met gebrekkige communicatie door notaris. Probleem is dat je niet zonder kan als je eenmaal de notaris hebt geselecteerd. Mbt het openstaande bedrag. M.i. had je kunnen weten dat je dit nog moest betalen voor de overdracht van de woning. je had natuurlijk zelf contact op kunnen nemen met de notaris om te vragen hoe het openstaande bedrag betaald moest worden
chrisv196
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 aug, 2015 9:03 pm

Re: Belangrijke mail van Notaris in Spambox

Bericht door chrisv196 »

Bedankt voor je reactie. Ja dat hadden we misschien moeten weten, echter waren we nogal druk met een verbouwing en hoop je dat een notaris dit duidelijk communiceert. Als ze dan op vrijdag het geld nog niet binnen hebben dan zouden ze in mijn ogen het beste een telefoontje kunnen doen om te checken of de mail binnen is, gezien het tijdstip van onze afspraak van 0930 uur. Maar goed ik ga nog uitzoek en waarom de mail in de spambox kwam want daar draait het allemaal om.
Plaats reactie