Passeer probleem door nalatigheid van de verkoper
Geplaatst: di 25 aug, 2015 3:52 pm
We hebben een boerderijtje gekocht, van de provincie (DLG). 1 September zouden we passeren, het pand leeg opgeleverd.
Maar 2 weken terug hoorde ik van de huidige bewoner (anti-kraak) dat hij er pas midden September uit gaat.Het bedrijf waar hij er voor in zit (anti-kraak bedrijf), heeft hem pas 19 augustus op de hoogte gesteld, en zijn contract geeft hem 28 dagen de tijd. Nu blijkt dat de fout bij de provincie ligt, die heeft het antikraak-bedrijf weer niet tijdig op de hoogte gesteld. Nalatigheid van de provincie dus. Wij hadden al onze vakantie gepland om vanaf 1 September aan de gang te gaan. Door het soort werk wat wij beiden doen is die vakantie al niet meer te verzetten. Gelijk overigens de verkoop makelaar er op aangesproken (deze heeft de provincie meerdere keren, tijdig, gemaand om het contract op te zeggen). Die belde terug om te zeggen dat de provincie het ging oplossen. De koopakte heeft het over de 3 promille boete en de standaard 8 dagen om de problemen op te lossen.
Afgelopen zaterdag sprak ik de bewoner, die is er nu 7 September uit. Nog steeds geen echte oplossing voor mij, maar wel voor de provincie, die zit nu immers binnen de 8 dagen, dus geen boete. (schandalig, dit is dus de overheid). Kunnen zij hier zo maar mee wegkomen?
Ik hoor het graag,
Geeds
Maar 2 weken terug hoorde ik van de huidige bewoner (anti-kraak) dat hij er pas midden September uit gaat.Het bedrijf waar hij er voor in zit (anti-kraak bedrijf), heeft hem pas 19 augustus op de hoogte gesteld, en zijn contract geeft hem 28 dagen de tijd. Nu blijkt dat de fout bij de provincie ligt, die heeft het antikraak-bedrijf weer niet tijdig op de hoogte gesteld. Nalatigheid van de provincie dus. Wij hadden al onze vakantie gepland om vanaf 1 September aan de gang te gaan. Door het soort werk wat wij beiden doen is die vakantie al niet meer te verzetten. Gelijk overigens de verkoop makelaar er op aangesproken (deze heeft de provincie meerdere keren, tijdig, gemaand om het contract op te zeggen). Die belde terug om te zeggen dat de provincie het ging oplossen. De koopakte heeft het over de 3 promille boete en de standaard 8 dagen om de problemen op te lossen.
Afgelopen zaterdag sprak ik de bewoner, die is er nu 7 September uit. Nog steeds geen echte oplossing voor mij, maar wel voor de provincie, die zit nu immers binnen de 8 dagen, dus geen boete. (schandalig, dit is dus de overheid). Kunnen zij hier zo maar mee wegkomen?
Ik hoor het graag,
Geeds