Verkoop woning

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Dianne03
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 mei, 2015 5:19 pm

Verkoop woning

Bericht door Dianne03 »

Hallo,

Wij hebben al lange tijd een woning te koop staan welke nu eindelijk verkocht gaat worden. Ex betaald hypotheek etc niet en wilde ook niet de verkoopovereenkomst tekenen omdat ze niet op een restschuld zit te wachten.
Vandaag is gelukkig door rechtbank uitgesproken dat haar handtekening voor verkoop niet nodig is, en dat de woning verkocht moet gaan worden .
Nu vraag ik me nog af, wat als haar gedeelte vd restschuld niet bijgeschreven is bij notaris voor levering vd woning??
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Verkoop woning

Bericht door rambagts »

wat als haar gedeelte vd restschuld niet bijgeschreven is bij notaris voor levering vd woning??
Als haar deel van de restschuld nodig is om hypotheek af te lossen en om woning te kunnen transporteren is er een groot probleem als dat geld er niet is. Kopers zullen de verkopers dan in gebreke stellen en 10% boete op eisen.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Verkoop woning

Bericht door M_1 »

Belangrijk lijkt me ook wat de rechter daarover heeft gezegd.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Verkoop woning

Bericht door rambagts »

Belangrijk lijkt me ook wat de rechter daarover heeft gezegd.
Is dit de uitspraak?
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2015:2500
Dianne03
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 mei, 2015 5:19 pm

Re: Verkoop woning

Bericht door Dianne03 »

Hallo,

Nee het is niet de uitspraak. Rechter besluit dat ex wordt gedwongen tot overgaan verkoop woning en notariële levering zodat huis gepasseerd kan worden.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Verkoop woning

Bericht door rambagts »

Ik zou dan maar snel contact opnemen met je ex, de notaris en je geldverstrekker (en zonodig ook je advocaat) en bezien hoe dit opgelost kan worden.
Mogelijk kan je ex voor haar aandeel in de restschuld een lening afsluiten. Van groot belang is dat op de dag van overdracht de hypotheek wordt afgelost anders kan de notaris de woning niet op naam van de kopers zetten.
Plaats reactie