Welke aktes zijn nodig

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

estertje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 09 nov, 2013 7:33 pm

Welke aktes zijn nodig

Bericht door estertje »

Hallo.
Een vraagje. , mijn partner en ik zijn bezig met het overnemen van een hypotheek die nu nog op naam staat van mijn partner en exvrouw. Dus..naar de notaris. Aan welke aktes moeten wij denken? Akte van verdeling tussen hen en akte van levering aan ons?nieuwe hypotheek akte? Zijn er nog belangrijke dingen waar we aan moeten denken?
klerkje
Berichten: 30
Lid geworden op: di 11 feb, 2014 5:40 pm

Re: Welke aktes zijn nodig

Bericht door klerkje »

Begrijp ik goed dat jij medeschuldenaar gaat worden van een hypotheekschuld op een woning waarin jij geen enkele eigendom hebt?
Tenzij je direct in agvg gaat trouwen zou ik dat oer definitie niet aanraden. Trouwen in agvg is overigens niet per definitie een goede oplossing hoor, maar dan heb je in ieder geval mede eigendom via het huwelojksgoederenregime.

Ik zou zeggen bespreek het eea eens met de notaris.
estertje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 09 nov, 2013 7:33 pm

Re: Welke aktes zijn nodig

Bericht door estertje »

Nee ik word zeker wel mede eigenaar. . Ik neem haar deel van dr hypotheek over, dat stukje overdrachtsbelasting neem ik op de koop toe. Maar dan moet er wel een aantal aktes komen bij notaris en ik dacht zelf akte van verdeling omdat het huis nu nog hen samen is.dan levering aan ons en nieuwe hypotheek akte of mis ik nog iets
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Welke aktes zijn nodig

Bericht door rambagts »

Neem contact op met je notaris (en andere notarissen voor prijsopgave; er kunnen prijsverschillen zijn).
Zo te lezen zijn er 3 akten nodig:
akte van verdeling
akte van levering en
hyp. akte.
Plaats reactie