Moderators: Cnorretje, Jean henri, SimpleMind, Tukker, webka
4. Indien door partijen een door hen gezamenlijk te bewonen woning en/of een door hen gezamenlijk te gebruiken tweede woning gezamenlijk wordt verkregen, zal de partij die uit eigen middelen meer dan zijn/haar aandeel van de koopsom en de kosten heeft betaald voor het meerdere een vordering hebben op de andere partij.
Deze vordering is opeisbaar bij vervreemding van de woning dan wel bij ontbinding van deze overeenkomst.
De vordering zal geen rente dragen.
De op dit appartementsrecht betrekking hebbende (hypothecaire) geldlening wordt door hen beiden gezamenlijk aangegaan.
Aan de financiering van dit appartementsrecht zal de partner sub 1 geen eigen middelen bijgedragen en de partner sub 2 een bedrag van
vijfenvijftigduizend euro (€ 55.000,00) .
Tengevolge van deze ongelijke bijdrage aan de financiering heeft de partner sub 2 een vordering op de partner sub 1 van zevenentwintigduizend vijfhonderd euro (€ 27.500,00).
Op deze vordering is het hiervoor onder 4 bepaalde van toepassing.
Deze vordering is opeisbaar bij vervreemding van de woning dan wel bij ontbinding van deze overeenkomst.
De vordering zal geen rente dragen
meer dan zijn/haar aandeel van de koopsom en de kosten
Als onder het begrip kosten ook de maandelijkse (netto) hypotheekrente, OZB, energie, onderhoudskosten e.d. wordt bedoeld waaraan je vriendin niet heeft meebetaald (dit schrijf je in je eerdere post) is dat wellicht verrekenbaar tenzij hierover in de SLC andere afspraken zijn vastgelegd.
Uit voorgaande tekst concludeer ik echter dat dit niét meetelt omdat ik zelf voldoende inkomsten had om alles te bekostigen.
Als je googlet met een kreet als "voorbeeld samenlevingscontract" kun je zien dat jullie slc een standaardversie is en daar is niets mis mee.
Het SLC is nu niet bepaalt op mijn lijf geschreven is m'n conclusie nu....![]()
Een wat voorbarige conclusie mijnerzijds dus
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast