Huwelijkse voorwaarden en onroerend goed kopen van elkaar??

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Yasminlale
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 10:01 am

Huwelijkse voorwaarden en onroerend goed kopen van elkaar??

Bericht door Yasminlale »

Ik ben getrouwd met huwelijkse voorwaarden (koude uitsluiting) omdat mijn partner eigen zaak en twee kinderen van een eerder huwelijk heeft. Mijn partner heeft afgelopen jaren veel schulden gemaakt vanwege slecht lopende zaken. Hij heeft een pand en geprobeerd te verkopen maar helaas geen koper gevonden.
Ik heb zelf spaargeld maar ik wil niet met mijn geld zijn schulden afbetalen. Want we hebben samen nog twee kinderen die nog erg jong zijn. Daarom wil zijn pand kopen zodat hij zijn schulden kan betalen en ik kan mijn geld in het pand investeren. Ik vraag me af dit zo kan of er nog problemen zou komen onder weg. Het wordt geen schenking maar puur zakelijk verkopen aan de partner die met huwelijkse voorwaarden getrouwd is.
Kan iemand mij helpen met deze?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Huwelijkse voorwaarden en onroerend goed kopen van elkaa

Bericht door rambagts »

Ik zou deze vraag voorleggen aan een notaris en vragen naar de voor- en nadelen.
Schuldeisers zouden wel eens beslag kunnen gaan leggen op het pand en als dat dan net verkocht is kun je problemen verwachten.
Ook de koopprijs kan van belang zijn. Bij een te lage prijs kun je problemen met de fiscus verwachten (schenking).
Plaats reactie