Doet de notaris wel wat?

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

poematutje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 dec, 2013 1:49 pm

Doet de notaris wel wat?

Bericht door poematutje »

Inmiddels ben ik bijna een jaar gescheiden van mn exvriend.
Samen hebben wij een huis.
Aangezien wij er samen niet uit kwamen, hebben we de hulp van een notaris ingeroepen.
Inmiddels is mijn ex steeds inhaliger aan het worden en ik heb het idee dat de notaris hem daar bij helpt.
Zelf had hij nooit de dingen kunnen verzinnen die hij aanbrengt als iets wat ik mag gaan betalen.
Op dit moment woont hij nog in het huis met de gehele inboedel, ik mocht niks meenemen.
We hebben nog samen een rekening, special voor het huis. Deze krijg ik elke maand via mail toegestuurd zoals afgesproken.
Maar daarop zie ik ook dat mijn ex maar 600 euro overmaakt (terwijl 750 is afgesproken) en ik 500 euro. zoals afgesproken.
Ik weet niet wat ik hier aan kan doen. Iemand ideeen?
(er stond nog extra geld op de rekening voor eventuele klusjes of dingen die kapot zouden gaan, maar dat raakt aardig op zo..)

Ik wil hem onder andere laten betalen voor de inboedel, maar weet niet precies wat ik dan moet vragen?
(Van het meeste weet ik wel wat de nieuwprijs is)
Ook geeft mn ex wijzigingen door aan de notaris, waar ik dan nog steeds niks van weet.
Moet ik mijn correspondentie met mn ex ook naar de notaris sturen, zodat die beter weet wat er gaande is?
Ik weet inmiddels wel dat mijn emails wel gelezen worden, maar ik krijg nooit informatie terug..

Wat moet ik hiermee?
Andere notaris?