uit elkaar

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

fientje
Berichten: 2
Lid geworden op: di 02 jul, 2013 9:57 am

uit elkaar

Bericht door fientje »

ik heb een paar vraagjes in mei 2011 heb ik samen met mijn vriend een huis gekocht ,de hypotheek en het huis staan op beider naam
we hebben geen samenlevingscontract .
Het huis hebben we gekocht voor 145.000 met alle kosten en bouwdepot komt de lening op 176.000 euro.
Ik ben er achter gekomen dat mijn vriend al meer dan een jaar aan het vreemdgaan is .
Ik wil dus de relatie verbreken .

Geen van beide kunnen we het huis alleen betalen daar komt ook nog bij dat we waterschade aan het huis hebben, het water heeft 10 cm hoog in de woning gestaan na regenoverlast (gevolg geschimmelde muren ,vochtschade e.d )buiten zijn we nu met drainage bezig ,om binnen de boel aan kant te krijgen zouden we eigenlijk het bouwdepot nog moeten verhogen.

Mijn vriend heeft zoiets we blijven voorlopig voor de financiën bij elkaar knappen het huis op en verkopen het met winst.
Winst zie ik zoiezo niet gebeuren ,voor het verkoopbaar is zijn we al een poos verder , ik kan niet zeggen dat hij hard zijn best doet om het verkoop klaar te maken.
En verkopen met winst in deze tijd ?
Dit kan dus nog een tig jarenplan worden ,beide hebben we geen geld om iets te huren .
Mijn vriend heeft ook nog een koop appartement aan de andere kant van het land ,dit is momenteel verhuurd zelf kan hij er niet gaan wonen omdat we die woonlasten niet kunnen dragen met deze hypotheek erbij.
Wij hebben beide een full time baan ,mijn vriend zit nog met alimentatie voor kinderen uit een vorig huwelijk
iemand enig advies hoe met deze situatie om te gaan ?
Alvast hartelijk dank
Advies123
Berichten: 843
Lid geworden op: wo 10 jun, 2009 3:10 pm

Re: uit elkaar

Bericht door Advies123 »

Huis verkoopklaar maken, verlies pakken en verkopen.

Zorgen dat je ergens, (bank, ouders), geld regelt om te zorgen dat de reschschuld kan worden betaald en dan verder gaan met je leven zonder die kerel.


Het huis hebben we gekocht voor 145.000 met alle kosten en bouwdepot komt de lening op 176.000 euro.
Welke adviseur heeft dit voor elkaar gekregen om zoveel te kunnen lenen op een woning van 145.000 (is namelijk 121% van de waarde voor verbouwing)
fientje
Berichten: 2
Lid geworden op: di 02 jul, 2013 9:57 am

Re: uit elkaar

Bericht door fientje »

we hebben hypotheek garantie,de hypotheekadviseur is nog niet geraadpleegd mijn vriend gaat nergens achteraan lijkt wel of hij hier voorlopig wil blijven zitten gaat wel opknappen maar doet niks en hoopt dat zijn vriendin gaat scheiden en na verkoop van dat huis daar mij misschien e.v.t uitkoopt wat ook een tig jarenplan gaat worden
Advies123
Berichten: 843
Lid geworden op: wo 10 jun, 2009 3:10 pm

Re: uit elkaar

Bericht door Advies123 »

Ik adviseer je om de touwtjes stevig in handen te nemen en zelf overal achteraan gaan.
Dus contact opnemen met de adviseur, makelaar etc.
Niet vertrouwen op hem, want dan wordt het niks. Ook niet denken dat over paar jaar het huis wel voldoende oplevert. Dat doet het niet.
Plaats reactie