Niet kunnen passeren!

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

estherp65
Berichten: 12
Lid geworden op: za 23 feb, 2013 8:49 am

Niet kunnen passeren!

Bericht door estherp65 »

Goedenmiddag

Na een hoop vertraging en allende hebben wij vorige week finaal akkoord gekregen voor onze nieuwe hypotheek. De passeerdatum van onze huidige woning is as maandag 1 juli.
Nu kunnen we dus niet passeren omdar de notaris niet op tijd de overbruggingshypotheek (13500) heeft gemeld bij de huidige hypotheekverstrekker (westland-utr), die zegt 2 weken nodig te hebben.
Nu was het plan van de notaris en onze advieur om de overbrugging er dan af te halen en beide woningen te passeren op 1 juli...........erg leuk allemaal maar dan moeten wij dus op 1 dag naar 2 notarissen en verhuizen!!! Onmogelijk voor ons!
We hebben nu zelf gezorgd dat we die 13500 zelf kunnen betalen maar nu moet de nieuwe bank (florius) dus blijkbaar een nieuwe acceptatieofferte maken die wij weer moeten tekenen en die zij dan weer moeten nakijken en accepteren!!!
We zitten dus behoorlijk met onze handen in het haar en vragen ons af hoe we zelf nog eventueel zelf iets kunnen doen om eea te bespoedigen, ben bereid om te smeken waar dan ook.
Iemand misschien een idee hier?
Fer
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 07 jul, 2013 6:29 pm

Re: Niet kunnen passeren!

Bericht door Fer »

Ik zou toch op ├®├®n dag passeren, of binnen zoweinig tijd dat de bank akkoord gaat met een lening zonder overbruggingshypotheek.

Voor een hypotheekakte is een onderhandse volmacht niet toegestaan, dus je zult inderdaad naar beide notarissen moeten gaan, maar het lijkt mij dat Nederland klein genoeg is om binnen ├®├®n dag van Groningen naar Maastricht te gaan o.i.d.

Daarnaast is er nog de mogelijkheid van een notariele volmacht bij de ene notaris en aanwezig te zijn bij de andere notaris als de afstand afleggen, bijvoorbeeld om gezondheidsredenen, niet mogelijk is. Er zullen dan wel wat aanvullende kosten zijn, maar dat lijkt mij overkomelijk.
Plaats reactie