Brief makelaar

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

mintje
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 4:29 pm

Brief makelaar

Bericht door mintje »

Voor de nhg heb ik een brief nodig waarin staat wat de makelaar en ik gedaan hebben om het huis voor een zo'n hoog mogelijk bedrag te verkopen.
De makelaar wil dit wel doen maar vraagt er wel Ôé¼50,- voor omdat het los staat van de verkoop.
Ik heb die brief echt nodig maar mag de makelaar daar zoveel voor vragen?? Ik vind het echt absurt en meer bij een stukje service horen..
Michel
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 4:54 pm

Re: Brief makelaar

Bericht door Michel »

Ligt er aan wat je vantevoren met de makelaar besproken hebt.
Heeft hij een vast honorarium gekregen of alleen bij verkoop?

In het geval van het laatste kan ik me er wel wat bij voorstellen.
Waarom zou een makelaar gratis moeten werken?
andru
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 14 dec, 2012 5:59 pm

Re: Brief makelaar

Bericht door andru »

hangt er van wat betaal je de makelaar. Bijv, wij hebben zelf alle onderhandelingen gedaan, maar toch een aankopmakelaar genomen om de hele process af te ronden. En wij betalen de normale prijs van 1%, dat is iets hoog voor wat hij moet nog doen. Als de makelaar ons iets extra gaat vragen, zou ik het onredelijk vinden. Maar als jullie hebben de makelaar echt weinig betaald na zware onderhandelingronde, dan het is niet onverstandig dat hij extra vraagt voor de extra inzet.
mintje
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 4:29 pm

Re: Brief makelaar

Bericht door mintje »

Nee hij kreeg er een vast bedrag voor. Ongeacht verkoop of niet.
Hij wist dat ik aan het eind een brief nodig had maar had er toen niks ove gezegd
Ik snap dat ik dit beter vast had kunnen leggen maar dan nog vind ik Ôé¼50,- absurd voor iets wat hij binnen tien minuten klaar had. (Na het moment van vragen had ik al na 8 minuten de opzet binnen)
Maar begrijp dus dat hij dit gewoon mag doen...
Michel
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 4:54 pm

Re: Brief makelaar

Bericht door Michel »

Als de makelaar van meet af aan wist dat hij de brief moest produceren kan je je inderdaad afvragen of dit netjes is.
Ongeacht de prijs want dan is 1 euro nog teveel.

Los van de discussie hier of het terecht is is dat de wereld waar we tegenwoordig in leven.
Alles zal betaald moeten worden en service? Ja tot de drempel want aan het eind van de dag moet er ook geld verdiend worden.
Plaats reactie