nieuw woning kan worden verhuurd?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Pipocas
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 06 aug, 2007 1:48 am

nieuw woning kan worden verhuurd?

Bericht door Pipocas »

Hoi,

ik ben van plan om een nieuwebouw woning te kopen en ik heb 2 "probleemen".

1.ik wou zsm een huis kopen maar wel nieuwebouw, maar eerste moet ik inschrijven en de meeste zijn nog niet verbouwd of ziet er een lange oplevertijd eraan enz. Hoe kan ik zsm een nieuwe bouw woning vinden?

2.Als ik de huis heb gekocht ben ik van plan wegens mijn werk binnen een korte periode (binnen 3 jaar) naar het buitenland te gaan, ik ga nu geen bellegingshypotheek nemen, is het wel mogelijk mijn huis over 3 jaar te verhuren? Ik heb gehoord dat dit wel mogelijk zou zijn als ik een vergunning aanvraag of toestemming van de hypotheker, is dit makkelijk te verkrijgen of een twijfel geval.
En krijg ik geen problemen met de buren als ik het verhuur, klachten enz. hoe kan ik dit het beste doen?

Kan iemand mij hierover advies geven?

Met vriendelijke groet
monica
Gast

Bericht door Gast »

Het klinkt een beetje als een vreemd verhaal, waarom moet je je inschrijven? Maakt het nog uit waar je wilt wonen en zoek je een willekeurig nieuwbouwhuis of wil je in een bepaalde regio wonen? Kijk op Funda of op andere huizensites om alle nieuwbouwwoningen te vinden die te koop staan of ha naar een makelaar. Je kan binnen 2 maanden een huis hebben gekocht en gefinancierd.

De kans dat je een huis met hypotheek van de bank mag verhuren is uiterst klein tot onmogelijk.
Of je problemen krijgt met de buren kan niemand jou vertellen. Jij blijft altijd aansprakelijk voor alle schade als je huurder niet aansprakelijk kan worden gesteld.

Ik denk dat dit je eigen gedachtegang is, maar dat het in de praktijk niet mogelijk is. Ga eens naar een adviseur in je buurt en leg je verhaal uit.
Lieke

website met heel veel informatie

Bericht door Lieke »

Check ook eens http://www.nieuwhuisplan.com. Dit is een nieuwe dienst van funda, en hier vind je echt heel veel informatie over het kopen van een huis. Ik heb het vanmorgen toevallig ontdekt, en vind het echt een aanrader.

Groetjes,

Lieke
den Bosch
Plaats reactie