Huis kopen boven de WOZ waarde,

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

betonkop
Berichten: 4
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 1:44 pm

Huis kopen boven de WOZ waarde,

Bericht door betonkop »

Ik en mijn partner willen graag een huis kopen.
We hebben een super mooi huis gezien.
We zijn met de tegenpartij in onderhandeling.
Maar zij willen 235000 voor hun huis hebben, terwijl de WOZ waarde van het huis op 228000.
De 235000 is hun laatste tegenbod.

Is het een reeel bod of moeten we het niet doen met het oog dat de WOZ volgens jaar waarschijnlijk weer daald.

Als vast bedankt voor jullie hulp.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Huis kopen boven de WOZ waarde,

Bericht door rambagts »

Er zijn altijd verschillen (zowel positief als negatief) tussen WOZ-waarden en koopprijzen.
Zo te lezen hebben jullie geen ervaring met dit soort zaken en dan doe je er verstandig je te laten begeleiden door iemand die er wel verstand van heeft. Je kunt deze woning laten taxeren als je twijfelt aan de juiste prijs of bij www.kadaster.nl nagaan tegen welke prijzen andere, identieke woningen, in zelfde straat of wijk recentelijk zijn verkocht. Dan pas weet je wat een goede prijs is.
betonkop
Berichten: 4
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 1:44 pm

Re: Huis kopen boven de WOZ waarde,

Bericht door betonkop »

Ok bedankt voor u reactie.
Maar is het niet vreemd dat wij een bod doen van 235000 terwijl de WOZ 228000 , scheeld toch 7000 euro.
Wat zou jij advieseren
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Huis kopen boven de WOZ waarde,

Bericht door rambagts »

Het is helemaal niet vreemd om een bod te doen van 235.000 als woz-waarde 228.000 bedraagt. Advies geven is lastig. Ik ken het huis en de omstandigheden immers niet.
DaPowerrr
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 31 mei, 2010 5:58 pm

Re: Huis kopen boven de WOZ waarde,

Bericht door DaPowerrr »

WOZ is 'n ge├»ndexeerde waarde en houdt geen rekening met tussentijdse, woning verbeteringen (dus per huis afzonderlijk). Voor het zelfde geld zit er een nieuwe gouden kraan in van een kilo en zou de waarde ongeveer Ôé¼ 40.000,- boven de WOZ liggen?! (onafhankelijk) laten taxeren (wat Rambagts zegt) is waarschijnlijk de beste manier om te weten of het huis het waard is.
Plaats reactie