Huis buiten makelaar om verkocht.

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Marinus
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 28 aug, 2011 7:56 pm

Huis buiten makelaar om verkocht.

Bericht door Marinus »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en begin maar meteen met een vraagje:

Ik ben een tijdje terug met de makelaar bij een huisje gaan kijken waar ik wel interesse in had.
Ik heb toen ook meteen een afspraak gemaakt met een hypotheek-adviseur voor de week erna.

3 dagen na de bezichtiging belde de makelaar nog op om te vragen of ik nog interesse had, waarop ik antwoordde dat dat zeker het geval was, maar voor ik een bod wou doen het hypotheek-gesprek wou afwachten.
Toen belde de makelaar enkele dagen later weer (de dag voor mijn hypotheek-advies) dat de bewoners het huis al zelf, buiten de makelaar om, verkocht hebben. Jammer maar helaas.

Mijn vraag is of dit normaal/netjes/legaal of wat dan ook is. Mij lijkt het in ieder geval wel apart, om je huis te verkopen enkele dagen nadat er een serieus geïnteresseerde is komen kijken.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Huis buiten makelaar om verkocht.

Bericht door rambagts »

Mijn vraag is of dit normaal/netjes/legaal of wat dan ook is. Mij lijkt het in ieder geval wel apart, om je huis te verkopen enkele dagen nadat er een serieus geïnteresseerde is komen kijken
Je huis verkopen buiten de makelaar om is wat ongebruikelijk maar dit is een zaak tussen de verkopers en hun makelaar (en dit soort zaken zijn vastgelegd in hun overeenkomst). Het zou anders geweest zijn als u al in onderhandeling was met de verkopend makelaar maar daar is hier geen sprake van. U had immers nog geen openingsbod gedaan. Dus legaal en ook netjes als ze niemands hebben benadeeld.
Marinus
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 28 aug, 2011 7:56 pm

Re: Huis buiten makelaar om verkocht.

Bericht door Marinus »

Bedankt voor de uitleg!

Het was een beetje vaag voor mij omdat ik van iemand had gehoord dat je dan eventueel recht had op een schadevergoeding.
Dat leek me zelf ook wel onlogisch, maar je kan altijd hopen he? :P
hypotheekfan
Berichten: 5
Lid geworden op: di 30 aug, 2011 12:48 am

Re: Huis buiten makelaar om verkocht.

Bericht door hypotheekfan »

Gaat je het nou om het feit dat de woning misloopt of dat de schadevergoeding misloopt??

Vreemde gedachten.

Je was nog in de oriëntatie met je hypotheek en je hebt nooit een formeel bod gedaan! Hoezo schadevergoeding?
Plaats reactie