truckje v. makelaar?!

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

binnenspiegel
Berichten: 48
Lid geworden op: di 25 jan, 2011 12:14 pm

truckje v. makelaar?!

Bericht door binnenspiegel »

Hey hallo,

We hebben onlangs bij de makelaar aangegeven geïnteresseerd te zijn in een woning en dat we graag en optie op het pand wilden nemen om alle zaken eens nader te bekijken. Met name vanwege vakanties van adviseurs etc wilden we deze optie graag laten ingaan. Nu kregen we een bericht terug van de makelaar dat er volgende week dinsdag mensen het huis komen bezichtigen...nu was een optie op het huis geen probleem maar de optie zou komen te vervallen wanneer de nieuwe mensen een bod zouden doen op het het huis... ( Waarom hebben we dan een optie vraag ik me af)...

Is dit een truckje om ons op te jutten en dus sneller het pand te kopen e.d.? Moeten we hierdoor inderdaad zorgen gaan maken en snel in actie komen?

Dit is wel ons droomhuisje... :(

groet!
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: truckje v. makelaar?!

Bericht door rambagts »

Wat voor optie hebben jullie precies gehad? Meestal is dat een paar dagen en geen week of weken.
Niet alle bezichtigingen leiden tot een koop.
Als nieuwe kijkers een bod uitbrengen zal makelaar jullie vast wel bellen en dan kun je verder kijken.
Er is natuurlijk altijd enig risico dat huis aan jullie neus voorbij gaat. Als je dat risico voor 100% wil vermijden moet je dus voor dinsdag een besluit nemen.
pault
Berichten: 521
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 3:48 pm

Re: truckje v. makelaar?!

Bericht door pault »

makelaar werkt voor verkoper en verkoper is er niet bij gebaat om de verkoop van zijn woning stil te leggen ivm vakanties van adviseurs, dus ik kan me voorstellen dat hij deze niet te lang wil laten lopen.
als ze echt een optie hebben gegeven, dan kan het niet zo zijn dat een ander ondertussen een bod kan doen. Wat wel kan is dat men laat weten dat een ander ook interesse heeft en de optie derhalve maar kort aangehouden kan worden.
Hoe reeel het is dat er nog een andere kandidaat is, tja, maar zou zomaar kunnen he? Zeker nu overdrachtsbelasting verlaagd is, neemt het aantal bezichtigingen weer toe.

Wat je gewoon kunt doen als je het huis graag wil, is gewoon gaan onderhandelen en kijken of je er uitkomt. Is toch allemaal pas bindend als de koopovereenkomst getekend is. En dan heb je nog steeds 3 dagen om het weer af te zeggen en daarna heb je nog je ontbindindgsmogelijkheid op financiering.

pault
Plaats reactie