nalatigheid makelaar?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

zuiko50
Berichten: 2
Lid geworden op: za 16 jul, 2011 8:39 pm

nalatigheid makelaar?

Bericht door zuiko50 »

Hallo,

Afgelopen dinsdag hebben wij een voorlopig koopcontract ondertekent voor de verkoop van onze woning.
Alles leek in kannen en kruiken.
Maar we hadden er geen goed gevoel bij en wisten dat de nieuwe bewoners de volgende dag zouden tekenen.
We wilde eerst zeker weten of onze financiering door ging.
Mijn vrouw heeft direct contact gezocht met de makleaar maar geen gehoor, een half uur later een kantoor in een ander pand gebeld en gevraagd of de makelaar wilde terug bellen.
Nu heeft de secretaresse wel een tel. nummer doorgegeven maar geen naam, dus deze maklaar zag ons voor iemand anders aan.
hypotheekasviseur en makelaar zitten in 1 pand, om te veriferen.
Ons huis is onder ons kond verkocht

Het gevolg dat er is getekend is afgelopen woensdag, heb ik nog rechten om te ontbinden, want ik krijg ook geen financiering van de grond, misschien over 2 maanden wel

alvast bedankt

Ik ben heeelemaal radeloos :wink:
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: nalatigheid makelaar?

Bericht door rambagts »

Ik vrees dat als u als verkoper geen ontbindende voorwaarden hebt opgenomen, u aan deze verkoop vast zit.
zuiko50
Berichten: 2
Lid geworden op: za 16 jul, 2011 8:39 pm

Re: nalatigheid makelaar?

Bericht door zuiko50 »

Bedankt voor uw reactie, ik vrees ook het ergste :| :(

Volgens de makelaar heb je als verkoper niet veel rechten tijdens de verkoop

Dit staat ook in koopakte ontbindende voorwaarde


Deze overeenkomst kan door ieder der partijen worden ontbonden indien de verkoper involge de wet voorkeursrecht van gemeente niet in staat is om de eigendom van de onroerende zaak op de overeengekomen dag over te dragen.
Verkoper is verplicht aan te geven niet of niet tijdig aan zijn verplichting tot levering kan doen, de koper schriftelijk op de hoogte te stellen

Als ik me terug trek, moet je dan direct overgaan de de 10% boete betaling?
Financiering wordt moeilijk.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: nalatigheid makelaar?

Bericht door rambagts »

Ik adviseer je vraag voor te leggen aan een jurist of advocaat (neem dan je ondertekende koopcontract mee). Dit soort zaken kunnen ingewikkeld zijn.
Plaats reactie