Onderhandelen?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Charlot K
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 12:07 pm

Onderhandelen?

Bericht door Charlot K »

Hallo allemaal,
Wie weet heeft iemand een goede tip voor mij.

Ik heb een woning op het oog in Amsterdam die voor mij aan alle eisen voldoet. Kortom, ik wil er graag wonen. Ik heb na 2 keer kijken een bod uitgebracht van 180.000 (vp= 195.000). Ik kreeg binnen een dag een tegenbod van 192.500. Ik heb toen enkele dagen later (hemelvaart zat ertussen) een tegenbod gedaan van 183.000. Ik werd na een paar uur gebeld door de verkoopmakelaar dat de kopers een eindbod willen doen van 190.000. Wat houdt dit in?

Kan ik nu niets meer lager dan 190.000 bieden en alleen akkoord gaan of nee zeggen? Of kan ik dit zien als een "verkooppraatje" en mijn eigen koers wat biedingen betreft volgen? (als ze het echt kwijt willen gaan ze eventueel wel akkoord met een lager bod). Dus met andere woorden, gewoon "stug" 185.000 bieden? En kijken hoe ze reageren?

Verdere informatie: het huis staat nog maar 1 maand te koop (niet heel lang dus)
Kopers hebben het zelf 4 jaar geleden voor 189.000 gekocht, daarna een nieuwe keuken geinstalleerd.
WOZ = 177.000

Wie heeft een goede tip of een soortgelijke ervaring?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Onderhandelen?

Bericht door rambagts »

Dit zijn altijd lastige situaties. Bluft de verkopend makelaar of spreekt hij de waarheid?. De enige manier om er achter te komen is om vast te houden aan uw maximale bod van 183.000 (of nog iets er boven op). Als de makelaar u dan niet terugbelt of niet op uw hoogste bod ingaat, mag u aannemen dat verkoper nog even vast wil houden aan 190.000. Dan kunt u zich er bij neerleggen of hem tegemoetkomen door richting 190.000 te gaan of akkoord te gaan met 190.000.

Succes.
mister_y
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 02 jan, 2011 11:24 pm

Re: Onderhandelen?

Bericht door mister_y »

Lastig... maar denk dat de combinatie Amsterdam, kort lopende verkooptijd, toenemende belangstelling van koopwoningen, de situatie zo maakt dat de verkoper zich beter voelt dan de koper. Wil je het echt hebben dan zou ik me er overheen zetten en die paar euro hypotheek per maand extra voor lief nemen

succes
Plaats reactie