Wel verkopen, maar geen vergunning

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Maud
Berichten: 1
Lid geworden op: do 28 jun, 2007 12:27 pm

Wel verkopen, maar geen vergunning

Bericht door Maud »

Ik heb mijn oog laten vallen op een nieuwbouwwoning. De verkoop is gestart, maar nu hoor ik van omwonenden dat de projectontwikkelaar nog geen bouwvergunning heeft.
Hoe kunnen ze nu de verkoop starten, alsd er geen bouwvergunning is afgegeven. Wat te doen? Heeft iemand advies, of hier ervaring mee??
mezzerin
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 11 jun, 2007 11:15 am

Bericht door mezzerin »

Zelfde verhaal als bij mij.

Volgens mij is dit echter meer regel dan uitzondering. Het hoeft niet perse iets te zijn om zorgen over te maken.

Op het moment dat je iets koopt dan heb je vrijwel altijd middelen om het koopcontract te ontbinden, zeker als het te lang duurt voordat de bouw begint of de grond op jouw naam komt te staan.

Bij mij is het zo dat na ondertekening van het koopcontract er maximaal 6 maanden voorbij mogen gaan voordat we de grond in eigendom krijgen en je dus bij de notaris zit. Als dit niet binnen zes maanden gebeurd kan ik het contract ontbinden. Dit wil je overigens meestal niet maar toch.
SB

Re: Wel verkopen, maar geen vergunning

Bericht door SB »

Hallo,

Ik zit ongeveer in gelijke situatie. Aangezien dit bericht al van een jaar geleden is..ben ik nieuwsgierig hoe dit is afgelopen.

Is er uiteindelijk nog een bouwvergunning verstrekt?

Kan je dan ook de hypotheek offerte annuleren en zijn daar kosten aan verbonden?
Plaats reactie