Zit vast in een onderhandeling, wie kan mij helpen?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

LyndaH
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 16 feb, 2011 2:52 pm

Zit vast in een onderhandeling, wie kan mij helpen?

Bericht door LyndaH »

Hallo,

ik heb ook een vraag. Mijn vriend en ik hebben ook gekeken naar een appartement. Nu hebben we er 1 gevonden die al 27 maanden te koop staat. De beginprijs was 147500 euro maar is nu afgezakt naar 129500 euro. Ik weet dat hij het in 2003 heeft gekocht voor 127000.

Nu zijn we aan het bieden en willen we op 120000 uitkomen. Dit ivm de staat van het appartement en de grootte. 1 jaar geleden zijn 2 appartementen in dezelfde flat met 15 m2 meer oppervlakte verkocht voor 110000 en 115000 euro. Daarnaast staan er nog 9 andere appartementen te koop in alle complexen (totaal 4 gebouwen dacht ik) waaronder 2 onder het appartement die wij willen.

Nu hebben wij na een aantal keer bieden hebben wij afgelopen maandag weer een bod gedaan van 112500 en heeft de makelaar een tegenbod gedaan van 126000 met hierbij de vermelding dat dit de grootste stap is die ze zullen maken. Wat wel steeds is, is dat als wij een mail sturen met een bod, wij een uur later een tegenbod krijgen. Dit is steeds het geval geweest.

Wat moet ik hier nu mee? Is dit een trucje of willen ze echt niet meer zakken? Wij zijn de 1e en enige bezichters en bieders op het appartement. We hebben te kennen gekregen dat de verkopers er graag vanaf willen ivm een ander huis waar ze in wonen en de makelaar zelf schrok ook toen wij erachter kwamen dat de motor niet in de berging past en vroeg of wij het daarvan af zullen laten hangen.

Wij willen echt graag dit appartement, maar kunnen niet meer dan 120000 euro uitgeven aan het appartement (zonder de kosten koper).

Wat moeten we doen?

Gr Linda
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Zit vast in een onderhandeling, wie kan mij helpen?

Bericht door rambagts »

Ik zou 118 of 120 bieden en erbij vertellen dat dit het maximale bod is dat je je kunt veroorloven. Dus alles of niets. Verkoper wil mogelijik niet zijn woning met te veel verlies verkopen.
CarlaFrissen-52
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 27 feb, 2011 9:37 pm

Re: Zit vast in een onderhandeling, wie kan mij helpen?

Bericht door CarlaFrissen-52 »

Als je niet meer kan betalen dan Ôé¼ 120.000,00 k.k. dan houdt het natuurlijk op, dat zou dan ook jullie eindbod moeten zijn. Let ook op een termijn van aanvaarding.
Plaats reactie