Huis aanbieden

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

caatje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 07 feb, 2011 1:03 pm

Huis aanbieden

Bericht door caatje »

Hallo allemaal,

Wij hebben afgelopen week een ander huis gekocht, maar ons huis moet nog verkocht worden.
Ja klopt, het is op dit moment toch wel een risico om eerst en huis te kopen voordat je eigen huis verkocht is, maar deze konden we niet laten schieten.

Het huis wat we gekocht hebben stond op gratishuisaanbod.nl, dus zonder makelaar.
Nu zijn wij van plan ons huis ook zonder makelaar aan te bieden op diezelfde site, en misschien nog wel meer sites.
Maar wat ik me nu afvraag, als wij onze woning zonder makelaar aanbieden, kan/mag ik dan verschillende makelaars in de omgeving op ons huis wijzen.
Of wordt dit niet op prijs gesteld?
Hoe weet een makelaar dat mijn huis te koop staat als deze bijvoorbeeld niet op Funda staat?
Daarom zat ik dus te denken, als ik nu verschillende makelaars in de buurt aanschrijf dat onze woning te koop is, dan hebben we misschien (nog) meer kans op bezichtigingen/potentiele kopers.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Huis aanbieden

Bericht door rambagts »

Caatje,

Makelaars verdienen hun geld met het verkopen van huizen. Mensen die een huis willen kopen kijken op funda, in de kranten , etalages van makelaarskantoren e.d. Er zijn heel weining mensen die een makelaar inschakelen om een huis te kopen (aankoopbegeleiding) vanwege de kosten. Dus ik vrees dat je ideeen om makelaars aan te schrijven niet veel zullen opleveren.
caatje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 07 feb, 2011 1:03 pm

Re: Huis aanbieden

Bericht door caatje »

Bedankt voor je antwoord rambagts, en je hebt natuurlijk gelijk zit ik me nu te bedenken.
Ik ga ook geen makelaar inschakelen om een huis te kopen, vooral niet in de prijsklasse waar wij in zochten.
Het is dus zaak voor ons om op Funda terrecth te komen, want dat is de site waar de meeste mensen als eerste kijken.

Heeft iemand ervaring met de verschillende online makelaars die dan een adv. op Funda zetten?
Is het een beetje te doen, en welke is aan te raden?
P.Zeggelink
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 31 okt, 2011 1:45 pm

Re: Huis aanbieden

Bericht door P.Zeggelink »

Daar is dit forum niet voor natuurlijk!!!!!!!

Vraag maar of Jan het huis op Funda wil zetten, of vraag advertentieruimte bij de eigenaar van dit forum
Plaats reactie