huis kopen

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

samantjuh89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 4:02 pm

huis kopen

Bericht door samantjuh89 »

Even een vraagje:

Mijn vriend en ik hebben het huis van een collega van mijn schoonvader op het oog.
Wij gaan a.s zaterdag bezichtigen voor het 1st en als het wat is willen we gaan bieden.

Het huis staat te koop bij een makelaar en wij gaan kijken zonder makelaar. Kunnen wij een bod doen bij de verkoper en met hem tot een overeenkomst komen? En bij akkoord de makelaar inlichten?
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: huis kopen

Bericht door Houston »

alles kan, maar waarom zou de verkoper dat willen, die schakelt niet voor niets een makelaar in
samantjuh89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 4:02 pm

Re: huis kopen

Bericht door samantjuh89 »

Huis is gekocht met de makelaar.
El Salvador
Berichten: 9
Lid geworden op: do 23 dec, 2010 11:34 am

Re: huis kopen

Bericht door El Salvador »

Ga nooit een huis kopen als je niet eerst een orienterend gesprek hebt gevoerd met de bank. Regel eerst dat je de hypotheek los krijgt althans de toezegging dat je binnen je inkomens normen en de fiatteringsregels van de bank , de hypotheek los kunt krijgen.

Pas daarna kan je onderhandelen over de prijs .Dan weet je zeker wat je te besteden hebt.
samantjuh89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 4:02 pm

Re: huis kopen

Bericht door samantjuh89 »

El Salvador schreef:Ga nooit een huis kopen als je niet eerst een orienterend gesprek hebt gevoerd met de bank. Regel eerst dat je de hypotheek los krijgt althans de toezegging dat je binnen je inkomens normen en de fiatteringsregels van de bank , de hypotheek los kunt krijgen.

Pas daarna kan je onderhandelen over de prijs .Dan weet je zeker wat je te besteden hebt.
Dit is al gebeurd. Wij hebben diverse gesprekken gehad alvorens wij gingen kopen.
Plaats reactie