aankoop makelaar

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

MANJA2
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 05 nov, 2010 3:46 pm

aankoop makelaar

Bericht door MANJA2 »

Hoi
We hadden een leuk appartement gezien we zijn naar de 1 ste bezichteging gegaan.Toen waren we naar de hypotheker geweest om te kijken of we het konden kopen. Ja dus maar die adviseur zij ik heb iemand die alles voor jullie kan regelen.Wij dachten het hoort bij het hele proces.ik belde al gauw maakten een afspraak voor een bezichtiging waarin zij de eerste keer mee ging. de prijs waren we niet mee eens 120.000 de keuken moest vernieuwd worden ook de badkamer was niet oke dus wij deden een bod van 100.000 euro. De makelaar zei ik ga het regelen voor jullie ik heb haar in de 1 ste week 1 keer gesproken maar zij had een bod gedaan maar nog geen antwoord gehad. einde tweede week kreeg ik een beltje de prijs was vast 120.000 en dus een nve appartement van de woningbouwbedrijf. toen besloot ik en mijn partner met die aankoop makelaar te stoppen. Nou die mevrouw belde ik netjes op van we willen niet meer verder, want wij hadden geen idee dat het niet nodig was. niemand had ons dat duidelijk gemaakt. Nou ze zij dat ze mij een factuur ging sturen en dat het niet normaal is dat ze zoveel tijd in had gestoken etc etc. en ik voel me in de maling genomen bij de eerste bezichtiging zij ze ook al gaat de koop niet door er zijn geen kosten aan verbonden nu moet ik gewoon gaan betalen! heeft iemand ook zo┬┤n soort situatie mee gemaakt-
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: aankoop makelaar

Bericht door rambagts »

Nee, nooit meegemaakt.
Maar als ik zoiets wel zou hebben meegemaakt zou ik de factuur niet betalen.
Het is gebruikelijk om bij dit soort dienstverleningen een prijs af te spreken. Een echte makelaar laat de klant dan een overeenkomst ondertekenen waarin alle afspraken en prijzen staan vermeld. Als je niets hebt ondertekend en ook mondeling niets heb afgesproken zou ik niets betalen.
Plaats reactie