Courtage makelaar

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

edwin38
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 18 aug, 2008 2:52 pm

Courtage makelaar

Bericht door edwin38 »

Hallo, is het gebruikelijk dat als je je huis 1 jaar te koop heb gehad zonder 1 bezichtiging en vervolgens het huis uit de verkoop haalt dat je dan gewoon het courtage bedarg betaald?
In mijn geval Ôé¼ 750 ex BTW
Ik heb het gevoel geld weg te geven, is het niet zo dat als je tekent een bepaalde verwachting hebt MBT bezichtigingen, ik bedoel als de NVM makelaar 4/5 bezichtigingen heeft/doet dan begrijp ik het wel.
Ik ga ervan uit dat in die Ôé¼ 750,- ook een stukje marge/uren zit voor de bezichtigingen (die doen ze niet voor niks)
edwin38
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 18 aug, 2008 2:52 pm

Re: Courtage makelaar

Bericht door edwin38 »

Gevoelig onderwerp :D
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Courtage makelaar

Bericht door rambagts »

Dit is helemaal geen gevoelig onderwerp. Lees je stukken erop na die je hebt ondertekend toen je contract met de makelaar bent aangegaan. Als het goed is staan daar alle voorwaarden in w.o. verschuldigde kosten bij intrekken van je opdracht.
edwin38
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 18 aug, 2008 2:52 pm

Re: Courtage makelaar

Bericht door edwin38 »

Dat is simpel, ik bedoel lees je mijn bericht nou wel?
Ik leg uit dat ik het raar vind dat als een makelaar je huis alleen op een verkoop site zet en geen bezichtigingen heeft gedurende (1jaar) en daar dan Ôé¼ 750,- ex Btw voor moeten betalen.
Ex BTW sowieso vreemd naar een particulier maar toe maar.
Zo,n verkoop contract moet je tekenen VOOR dat je aanvangt met de verkoop (logisch) alleen verwacht je volgens mij dat er voor die Ôé¼ 750,- wel wat gedaan moet worden.(ex advertenties)
Contract of geen contract we hebben ook te maken met verwachtingen, voor niks gaat de zon op.
Als mijn wasmachine net buiten zijn garantie periode kapot gaat en het was een aardige dure, dan komt de leverancier er niet vanaf met ja sorry hij is uit de garantie, om maar eens een VB te geven.
We hebben dan te maken met de verwachte levensduur.
Ik begrijp dat het niet best gaat in makelaars land, maar volgens mij weet je als makelaar ook wel dat als je geen bal hebt hoeven doen dat Ôé¼ 750 te veel betaald is,moet je dan geen coulance aangaan met de klant.(zou dat niet netjes zijn)
edwin38
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 18 aug, 2008 2:52 pm

Re: Courtage makelaar

Bericht door edwin38 »

Je reageert ergens op en volgens mij lees je niet eens

if you pay peanuts, you get monkeys.(deze zie ik even niet) ik vind 750 ex BTW veel geld om alleen het huis op een verkoop site te zetten
En als je gelezen had, lees je dat het huis NIET verkocht is na 1 jaar ( zonder 1 bezichtiging) dus koopovereenkomst is helemaal geen sprake van, ga eerst eens lezen voordat je reageert.
edwin38
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 18 aug, 2008 2:52 pm

Re: Courtage makelaar

Bericht door edwin38 »

Ik had eigenlijk een heel verhaal, maar laat maar.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb jou bericht heel goed gelezen.( en heeft weinig betrekking op mijn vraag)
Mijn makelaar zou gewoon de onderhandeling en bezichtigingen doen dus waar jij vandaan haalt dat dat niet zo is ???? het zal wel.(vriend)??????????????????
Maar gezien dat er in 1 jaar niet 1 bezichtiging is geweest en er dus ook geen verkoop contract komt leek het mij veel geld Ôé¼750,- ex BTw om een huis op funda te zetten.
Laatst gewijzigd door edwin38 op zo 10 okt, 2010 9:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
edwin38
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 18 aug, 2008 2:52 pm

Re: Courtage makelaar

Bericht door edwin38 »

Mijn makelaar zou gewoon de onderhandeling en bezichtigingen doen dus waar jij vandaan haalt dat dat niet zo is ???? het zal wel (vaststelling klopt dus niet) en deze wordt ook niet gevolgd door een logische vraag
En noem je je klanten ook vriend (ik zie dat je financieel adviseur bent)
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: Courtage makelaar

Bericht door jari »

Tukker, ik sluit me volledig aan bij jouw opmerking.
Edwin, dat je andere verwachtingen hebt gehad voor die 750 euro is duidelijk geworden, maar dat neemt niet weg dat de reacties van de anderen wel degelijk hout snijden.

Gezien ontwikkeling topic gelijk maar sluiten.

Jari,
Moderator
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Gesloten