Wat zouden jullie doen?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Michael27
Berichten: 7
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 9:23 pm

Wat zouden jullie doen?

Bericht door Michael27 »

Beste forumleden,

Mijn partner en ik hebben ons oog laten vallen op een huis wat nu te koop staat voor Ôé¼ 300K. Het huis staat inmiddels zo'n 10 maanden te koop met als oorspronkelijke vraagprijs Ôé¼ 325K, omstreeks april is deze prijs dus met 25K verlaagd. Verder weten wij dat de huidige eigenaren er 150K voor betaald hebben in 1995 en er niet meer wonen.

Omdat er nog veel aan het huis moet gebeuren willen en kunnen wij eigenlijk niet meer dan Ôé¼ 275K betalen en moet dus eigenlijk nog 25K van de prijs afgedingt worden, maar hoe pakken wij dit aan :( ?

Optie 1: een eenmalig bod verstrekken van 275K zodat wij een ja of een nee krijgen te horen en niet hoeven te onderhandelen (zijn wij namelijk niet goed in)?

Optie 2: beginnen met een bod van bijvoorbeeld 265K zodat er nog wat marge in de prijs zit?

Wij kiezen bewust niet voor een aankoopmakelaar omdat er hier veel vriendschap heerst tussen de makelaars onderling.

Wat zouden jullie doen :wink:

Groetjes
elevator
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 30 sep, 2009 2:52 pm

Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht door elevator »

Beginnen met 265 Euro en als er een tegenbod komt een finaal eindbod doen van 275 Euro .
En er duidelijk bij zeggen dat je niet meer kunt bieden .
Na de eerste eventuele afwijzing nog een keer na 2 weken vragen of er echt geen mogelijkheid is .
Zou bij mij wel werken .
Gebruikersavatar
MaaikeB
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 20 feb, 2008 5:27 pm

Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht door MaaikeB »

Ook zoiets als elevator. 260 of 265 bieden. Alleen zou ik eerst eens kijken wat voor reactie er komt.

Bij mijn huis ging het op een vergelijkbare manier. De vraagprijs was al aardig gedaald, wij boden er ver onder, zij gingen slechts een klein bedrag omlaag. Toen hebben wij een finaal eindbod gedaan wat geaccepteerd is. Als ze er wel meer af hadden gehaald waren we wellicht met stap voor stap onderhandelen aan de slag gegaan. Nu was duidelijk dat dat niet de goede weg was.
Plaats reactie