Wel of geen aankoopmakelaar?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

weef

Wel of geen aankoopmakelaar?

Bericht door weef »

Hebben een huis op het oog, drive-in woning van 1998, in een best gewilde wijk van de stad, vorige eigenaren hebben het huis destijds in 2002 gekocht voor 140.672, nu vragen ze er 189.000 k.k. voor.
In die 5 jaar hebben ze vrijwel niks gedaan, geen onderhoud, niet geverfd, er is enkel een tuinhuis geplaatst (1400 euro). Desondanks moet er weinig in de woning gedaan worden, hele huis verven (binnen en buiten) en wat kleine herstelklusjes.

Nu wil ik absoluut geen 189.000 k.k. betalen, maar vindt 50.000 erg snel verdient in 5 jaar. De woning staat net een maandje te koop. Hebben reeds een eerste bezichtiging gehad en willen over 2 weken een 2e plannen. Nu zit ik er sterk aan te denken om een aankoopmakelaar in de hand te nemen. Wat is jullie mening hierover? Zal hij beter kunnen bemiddelen dan ik om ook het makelaarscourage eruit te krijgen? En wat zou een reeel openingsbod kunnen zijn?
Raymond1976
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 2:18 pm
Locatie: Almere

Bericht door Raymond1976 »

Welke plaats is het?

Een makelaar inschakelen gaat vaak toch geld kosten, wie geeft de garantie dat het uiteindelijke resultaat beter uitpakt dan wanneer je zelf onderhandeld? Uiteraard moet je wel durven onderhandelen....
Johan

Aankopend makelaar

Bericht door Johan »

Raymond1976 schreef: Een makelaar inschakelen gaat vaak toch geld kosten, wie geeft de garantie dat het uiteindelijke resultaat beter uitpakt dan wanneer je zelf onderhandeld? Uiteraard moet je wel durven onderhandelen....
Uit onderzoek blijkt wel dat aankopende makelaars een beter onderhandelingsresultaat halen dan mensen die zelf de aankoop doen zonder makelaar.

Woning kopen is grootste uitgave in je leven dus je moet wel zeker zijn van je zaak. Een makelaar kan dus wel degelijk geld opleveren. Bovendien zijn er tegenwoordig via internet makelaars te vinden die werken voor en vast tarief ipv percentage. Dan hoeft het dus helemaal niet zo duur te zijn. Kijk maar eens op http://www.makelaarstarieven.com
Plaats reactie