Biedingsbrief

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

elisza
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 08 feb, 2010 12:17 pm

Biedingsbrief

Bericht door elisza »

Beste mensen,

Kunnen jullie mij adviseren over onderstaande biedingsbrief? Het gaat om een openingsbod. Ben ik iets vergeten?
Kun je een reactie per brief vragen?

Bedankt!

"Geachte heer..,

Naar aanleiding van de bezichtiging, bij deze een bieding namens de heer G. en mevrouw E. voor het woonhuis aan A-straat 24 te B.

Het bod bedraagt Ôé¼ 250.000 kosten koper (zegge tweehonderdvijftigduizend euro).
Onder de volgende voorwaarden:
ÔÇó Voorbehoud financiering voor 100 % van de koopsom inclusief k.k.
ÔÇó Voorbehoud van Nationale Hypotheek Garantie
ÔÇó Uitkomsten bouwtechnische keuring door de koper uitgevoerd geven geen aanleiding tot onoverkomelijke bezwaren.

Graag ontvangen wij uw reactie op bovenstaand adres voor vrijdagmiddag aanstaande.

In vertrouwen u hiermee naar voldoening te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,"
bosjesman
Berichten: 74
Lid geworden op: za 15 mar, 2008 10:38 pm

Re: Biedingsbrief

Bericht door bosjesman »

Hoi,

op het eerste gezicht goede brief:

- het is voorbehoud van verkrijgen van NHG
en je wilt een voorbehoud opnemen inzake een bouwtechnische keuring, alleen 'geen onoverkomenlijke bezwaren'? Dus, als er bij wijze van spreken een dakpan scheef ligt, willen jullie ontbinden? Ik zou zelf iets specifieker gaan; bv dat er geen door zwam aangetaste vloerbalken zijn, of: de direct te herstellen kosten niet hoger zijn dan 5000 ofzo, kijk waar jij je het beste bij voelt.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Biedingsbrief

Bericht door M_1 »

Ook zal er volgens mij een termijn (voor met name het financieringsvoorbehoud) moeten worden afgesproken. Anders zou je op de laatste dag nog kunnen afzeggen.
lucienleontien
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 15 mar, 2010 4:42 pm

Re: Biedingsbrief

Bericht door lucienleontien »

Hoi,

Ziet er netjes uit!

Ik heb zelf het volgende opgesteld:

"XXX Makelaars
T.a.v. Mevr. H. van XXX

Betreft: Bieding XXX 30, te Arnhem

Arnhem, 22 maart 2010

Geachte mevrouw H. van XXXXX,

Naar aanleiding van de bezichtiging, bij deze een bieding namens de heer L. XXX en mevrouw L. XXX voor het woonhuis gelegen aan de XXX 30 te Arnhem, kadastraal bekend bij Gemeente Arnhem, Arnhem XX XXX.

Het bod is een openingsbod bod en bedraagt Ôé¼ XXX.XXX kosten koper (zegge ÔÇ£uitgeschrevenÔÇØ euro).
Onder de volgende voorwaarden:
- Voorbehoud financiering voor 100% van de koopsom inclusief kosten koper, bouwdepot ad Ôé¼ XX.XXX en overige financieringskosten ad totaal Ôé¼ XXX.XXX onder Nationale Hypotheek Garantie (NHG). Dit alles gedurende 4 weken na ter hand stellen met een hypotheekrente van 5,6% voor 30 jaar vast en een maximaal maandelijks netto hypotheekbedrag van Ôé¼ XXX.
- Waarborgsom 10% van de koopsom (dit is ook mogelijk door middel van een bankgarantie) 5 weken na ter hand stellen koopovereenkomst.
- Oplevering: 12 juli 2010
- Keuze notaris: aan verkoper.
- Levering ontruimd, vrij van huur en andere gebruiksrechten en aanspraken wegens huurbescherming.
- Geldigheidsduur van bod: tot maandag 22 maart 2010, 18:00 uur.

Voor eventuele vragen kunt u mij bereiken via onderstaand mailadres of telefoonnummer.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar voldoening te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,"


Ook met de vraag: Is dit juist en volledig?

Alvast bedankt.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Biedingsbrief

Bericht door M_1 »

Waarom de keuze van de notaris aan de verkoper laten?
elisza
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 08 feb, 2010 12:17 pm

Re: Biedingsbrief

Bericht door elisza »

Bedankt voor alle reacties tot nu toe.

Nog even een vraag voor M1: je hebt het over een termijn voor het financieringsvoorbehoud. Moet dit echt al in de brief voor het openingsbod? Hoort dit niet eerder in het voorlopig koopcontract of bij het eindbod thuis? Net zoals de opleverdatum, waarborgsom en keuze notaris. Of levert dit problemen op?

Elisza.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Biedingsbrief

Bericht door M_1 »

Als je het bod zo formeel met een biedingsbrief wilt doen, dan zou ik het ook ├®cht formeel doen en dus ook op de kleine dingen letten.
lucienleontien
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 15 mar, 2010 4:42 pm

Re: Biedingsbrief

Bericht door lucienleontien »

Keuze aan de verkoper omdat deze dat reeds heeft besloten (staat ook in de brochure)
Plaats reactie