Bank gaat niet akkoord met bod

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

slimpie

Bank gaat niet akkoord met bod

Bericht door slimpie »

Afgelopen week hebben we een bouwkundige keuring laten doen voor een huis waar we interesse in hebben.
Volgens het rapport zijn er 20.000 euro aan directe herstelkosten.

De makelaar had ons voor de keuring verteld dat er geen gebreken aan huis waren, afgezien van een deur die vervangen moet worden en nog iets anders kleins. De afwerking is verder overal slordig en sommige dingen zoals de keuken zijn verouderd. Maar volgens de makelaar is de vraagprijs van het huis hier ook naar....

Maar de aankoopkeuring wees dus iets heel anders uit! Directe herstelkosten van 20.000 euro verwacht je niet bij een woning die volgens de makelaar 'goed onderhouden' is en slechts twee kleine gebreken heeft.

We hebben daarom een bod gedaan van 17.500 onder de vraagprijs.

Reactie van de makelaar was dat de verkoper het bod misschien wel serieus zou nemen maar dat de bank nooit akkoord zou gaan. Er zit dus blijkbaar nog een flinke schuld op het huis. Moet ik dit praatje geloven? Of is mijn bod inderdaad belachelijk laag geweest?
Gast

Bericht door Gast »

Ik neem aan dat wanneer verkoper met een restschuld blijft zitten de bank dit zal omzetten naar een PL oid. daar er geen odnerpand meer is en dus ook geen sprake kan zijn van een hypotheek.

Maar uiteindelijk is het aan de verkoper om te verkopen en niet aan de bank.
Yorick
Berichten: 14
Lid geworden op: do 17 mei, 2007 7:59 pm

Bericht door Yorick »

Ik denk dat het een verkooppraatje is. Je zou eens kunnen kijken bij het kadaster wanneer de verkoper het huis heeft gekocht en voor hoeveel. http://www.kadaster.nl
Plaats reactie