Is onze makelaar wel goed?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

lien7
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 9:39 pm

Is onze makelaar wel goed?

Bericht door lien7 »

Min ex-partner en ik zijn uit elkaar. ONs huis staat nu 4 maanden te koop. En uiteraard hebben we hier haast mee. Mijun ex woont in het huis, ik tijdelijk ergens anders. We kunnen pas echt verder als t huis verkocht is.

Samen hebben we een makelaar gezocht. Die heeft foto's gemaakt en het huis te koop gezet. We hebben de eerste 2 maanden 3 kijkers gehad, maar daar bleef het bij.

We hebben een starterswoning, alles gelijkvloers als een bungalow, maar de grootte van een appartement. Het is ok net wat duurder dan een appartement maar goedkoper dan een gewone tussenwoning.

ONze makelaar belt of laat maar nooit iets van zich horen. Als er kijkers zijn geweest moeten we hem zelf bellen om te vragen wat ze vonden. Hij zegt dat hij niet meer kan doen, dat de makrt gewoon erg slecht is en dat het nog wel een jaar kan duren.

Is er echt niks meer wat hij kan doen? Moet een makelaar niet meer zijn best doen? Of is dit wel vrij normaal??

In het begin wilde hij dat wij gingen adverteren in de NVM-huizenkrantje. Kosten maandelijks 90 euro per maand bovenop de gewone makelaarskosten. Wij vonden dit te duur en na ervaringen van anderen uit onze omgeving wilden we dit niet doen.

Als ik de makelaar bel, zegt hij alleen maar dat we dat nog kunnen doen. Dat terwijl wij echt vinden dat dit te duur is maandelijks en dat her waarschijnlijk niks extra's zal opleveren. Starters kijken op funda, dat heeft een groter bereik. En van mensen bij ons uit de omgeving hoorden we ook dat het krantje steeds niks heeft toegevoegd.

Dus mijn vraag is, wat kan een makelaar nog meer doen? Doet onze makelaar wel genoeg? Kunnen we zelf nog wat doen? MOet ik hem bellen met vragen? Maarja, wat dan??

Wij hebben natuurlijk haast omdat we verder willen. Maar onze makelaar zegt dat we geduld moeten hebben en dat de markt slecht is. Dat starters eerder een flat zullen kopen. Wat ik overigens vreemd vind, want bij eerste gesprekken was hij juist zo lovend.

Kunnen we overstappen naar een andere makelaar als dit echt geen goede is? Gaat dat veel kosten?Heeft iemand tips of ervaringen?

Alvast bedankt!!
lien7
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 9:39 pm

Re: Is onze makelaar wel goed?

Bericht door lien7 »

ik heb de opdracht doorgelezen. er stata wel dat gemaakte kosten in rekeing gebracht worden. maar hoeveel is dat dan? het aantal uren? het bord? Ik heb geen idee.

Ik weet ook niet of het aan de makelaar ligt, de huizenmakrt is natuurlijk ook niet goed. Maar gewoon iets meer actie van hem zou fijn zijn..
Plaats reactie