uitstel?

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

elske
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 20 jun, 2008 7:05 pm

uitstel?

Bericht door elske »

hallo allemaal

Ik heb weer even een vraagje...Ik ben nu al een tijdje aan het rondneuzen op het forum en vind het erg nuttig en leerzaam! Ik ben nu toch wel nieuwsgierig naar 1 ding...
Ons huis is verkocht onder voorbehoud. Ze hebben tot en met 8 juli de tijd om het financieel rond te krijgen. Nu kreeg ik zojuist een telefoontje dat ze de 8e ons huis komen taxeren... Moeten ze dan geen uitstel aanvragen?Zo krijgen ze het nooit de 8e geregeld. Kan het nu nog misgaan? Wat denken jullie?
Bij onze aankoop duurde het nog twee weken na de taxatie voor we van de bank te horen kregen dat ze akkoord gingen of kan dat ook sneller gaan?
Ik maak me toch wel erg zenuwachtig hier om...
Alvast bedankt voor jullie reacties..

m.v.g elsemieke
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: uitstel?

Bericht door jari »

Elske,

Het feit dat ze de 8e je huis gaan taxeren zegt verder niets of ze de 8e de hypotheek niet rond hebben.

Het kan best zijn dat ze de hypotheek al rond hebben. Bovendien hoeft de geldverstrekker niet een taxatie te hebben voor verloop van de ontbindende voorwaarden.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
elske
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 20 jun, 2008 7:05 pm

Re: uitstel?

Bericht door elske »

poeh he! Dat stelt me dan toch weer wat gerust;-)

Bedankt!

groetjes elske
elske
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 20 jun, 2008 7:05 pm

Re: uitstel?

Bericht door elske »

dankjewel....

Tja het blijft dus spannend....Ik zal het in elk geval nog op het forum laten weten of het goed gekomen is....pfff ik loop al bij een fysiotherapeut met mijn stressnek;-) Dit doe ik de komende tachtig jaar niet meer hoor :P
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: uitstel?

Bericht door jari »

Tukker schreef:Nou Jari, vind ik iets te snel. :oops:

Het toont waarschijnlijk alleen aan dat ze met een hypotheekaanvraag bezig zijn.
Voorts wordt bij menig geldverstrekker het dossier pas beoordeeld als het compleet is.
Het enige wat je zeker kunt concluderen is, dat er nog geen finaal akkoord zal zijn op 8 juli. Hoewel je als adviseur redelijk kunt inschatten of een dossier compleet en ok is, zou ik voor mijn klant in deze situatie verlenging van de financieringscluasule aanvragen. Zeker in deze onzekere tijden.

Succes Elske,

Tukker
Tukker, je hebt gelijk, finaal akkoord heb je idd pas als het dossier compleet is.
Ik heb het zo neergezet omdat m.i. Elske van mening was dat de verkoop van de woning wellicht niet kon doorgaan als er pas op 8/7 een taxatie komt. Daar hoeft ze dus verder niet bang voor te zijn. Het kan natuurlijk altijd na expiratie van de ontbindende voorwaarden en voor passeren nog zijn dat het niet doorgaat.

Mijn opmerking dat de hypotheek wellicht al rond is, dat was idd wellicht al iets te positief ingezet :oops:
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
elske
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 20 jun, 2008 7:05 pm

Re: uitstel?

Bericht door elske »

Tukker schreef:Komt dat van de verkoop van jullie huis Elske? :D Of heeft het ook iets te maken met het nieuwe huis?



Een verstandige koper heeft van tevoren al onderzocht of hij een huis kan kopen. Maar er zijn ook niet zo verstandige kopers :(
Maar feit is: als ze zich niet tijdig bij jullie melden, dan zijn ze te laat en is het hun probleem. Is er ook een aanbetaling/bankgarantie afgesproken?


Overigens (mijn persoonlijke mening): die financieringsclausule is feitelijk te kort. In die paar weken is het bijna onmogelijk je hypotheek 100% perfekt te hebben.
---


----ja er is een bankgarantie afgesproken.----
---Het stressen heeft puur te maken met de verkoop van dit huis...We hebben een appartement gekocht [goedkoper dan waar we ons huis voor kunnen verkopen :P ] en ik zou niet graag lang met dubbele lasten te maken hebben....---
Ik weet dat wij het ook niet binnen die tijd rond hadden maar ons tussenpersoon was vergeten om uitstel te vragen..,gelukkig is dat goedgekomen en kregen we het een maand na het tekenen rond....

groetjes elske
Plaats reactie