ontbinden koopcontract ivm financiering

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

tigger78
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 feb, 2008 4:00 pm

ontbinden koopcontract ivm financiering

Bericht door tigger78 »

Ik heb een vraag over hetvolgende:

Op 18 mrt jl heb ik mijn koopcontract getekend en vanaf dat moment had ik 2 mnd de tijd om de financiering rond te gaan krijgen. Wel was het zo dat het koopcontract nog door de 2e partij getekend diende te worden en er hier dan een kopie van retour zou worden gestuurd naar mij. De kopie heb ik pas 4,5 week na mijn tekening retour ontvangen. Vind ik erg laat!

Omdat ik mijn appartement wil gaan financieren met een starterslening had ik een getekende versie nodig om dit alles aan te vragen. En wat ik zo gelezen heb gaan hier nog wel een wek of 3/4 overheen voordat je daar bericht van hem en dus pas naar een hypotheker kan gaan. (heb wel natuurlijk mn voorwerk gedaan en alles) Maar al met al gaat t een erg krappen en wrs net niet lukken.
Hierover inmiddels contact gezocht met de makelaar. Deze gaf aan, als alles compleet is direct alles in te gaan leveren bij de stadsbank en afwachten of het wel/niet gaat lukken.
En een week voordat de termijn van financieren afloopt contact met hem opnemen als het niet gaat lukken, want dan willen ze het koopcontract ontbinden en opnieuw weer gaan tekenen.

Mag ik er dan vanuit gaan dat er geen haken/ogen hieraan zitten en dus ook geen extra kosten aan vast zitten?
Of zijn er alsnog dingen waar ik rekening mee moet gaan houden.

Tigger!
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: ontbinden koopcontract ivm financiering

Bericht door Adviseur hypo »

ik zou dat even met de makelaar afstemmen. is het nieuwbouw?
Hypoman
Berichten: 47
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 11:29 pm
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: ontbinden koopcontract ivm financiering

Bericht door Hypoman »

Wat zegt je adviseur hiervan?
Plaats reactie