problemen met opkoper makelaar

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Familievan4
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 27 okt, 2023 1:49 pm

problemen met opkoper makelaar

Bericht door Familievan4 »

Hallo,

Wij zijn een particuliere verkoper en in contact gekomen met een opkoper makelaar. Na telefonisch contact heeft hij een bod gedaan. Via de mail heeft mijn partner gezegd dat hij wel in wil gaan op het bod. (geen officiele JA). Opkoper is de maandag daarna langs geweest een klein rondje gelopen en bleef bij datzelfde bod. Hij had het koopcontract al mee en wilde eigenlijk direct tekenen. Mijn partner heeft gezegd dat hij het nog even wil bespreken met mij en er woensdag op terug zou komen. Opkoper akkoord.
Woensdag klokslag 9.00 uur belde de opkoper, mijn partner kon niet opnemen. 5 minuten later een mail waarin staat (ik citeer):

Ik kon je net telefonisch niet bereiken. Zoals ik afgelopen maandag ook aangaf tijdens de bezichtiging, was de bezichtiging voor ons convenierend. Hierdoor vervalt het voorbehoud en is de koop ook definitief!

Wat houdt dit in? Zitten wij hier nu aan vast? Wel rechtbijstand gevraagd, die zeggen dat je wel aan de verkoop vast zit. Maar het koopcontract wat wij nog niet hebben getekend klopt niet naar onze zin. Het is een ABC constructie en wij willen een A-B B-C constructie zodat C niet bij ons aan kan kloppen bij gebreken.

Zitten wij hier nu echt aan vast en zijn we er in mijn ogen ingeluisd?

Ons huis heeft opknap werkzaamheden, niet dat C dan uiteindelijk bij ons komt aankloppen omdat B dat niet heeft aangegeven.

Als mijn partner een soort van JA in de mail heeft gegeven , maar ik niet. Heeft dat nog invloed? Ons huis staat op beider naam.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Basserr
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 22 mei, 2017 2:10 pm

Re: problemen met opkoper makelaar

Bericht door Basserr »

Als je nu al geen goed gevoel bij de gang van zaken, laat weten dat jij mede eigenaar bent en (nog) niet akkoord bent. De wijze waarop een afspraak nu kennelijk verdraaid of onjuist weergegeven wordt, zou mij zeker doen afhaken.
Plaats reactie